Workssuite 2003.Mogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Berichten
992
Soms lukt het soms niet...
Op mijn andere windows 10 laptop lukte de installatie zonder problemen.
Heb al diverse opzoekingen en installaties uitgevoerd.
Hier niet: Windows 10 64 bit-onderdeel Internet explorer geïnstalleerd-
Volgende probleem screens:Workssuite.jpgWorkssuite 2.png

Betekent dit dat ik de installatie mag vergeten...
 
De andere was Win10 32-bits dan? Dat is niet duidelijk.
Andere verschillen?

LibreOffice is anders een goed en gratis alternatief.
NL-talig.
https://nl.libreoffice.org/
 
Andere laptop is eveneens 64 bit.

Ik weet ook niet of na de installatie van Libreoffice Works suite software wel zal worden geïnstalleerd.

Het probleem met Internet Explorer 6 begrijp in ook niet...
 
Hoe is het op de ander dan geïnstalleerd?
IE6: vaak werd het mee geïnstalleerd, bijv om Help files te laten zien.

Kun je niet naar een sub map van de installatie CD gaan en alleen Works setup of zo installeren.
Ik denk niet dat de nieuwste Libreoffice je dwars zit.

Waarom wil je nog zo een oud pakket?
Er zijn zoveel tools en LibreOffice kan erg veel.
 
Gewoon geïnstalleerd langs de CD en nooit dat probleem van IE6 gezien.
Heb ook enkel de setup aangeklikt om te installeren.
En ja, het is een oud pakket dat ik al jaren op al mijn computers installeer en gebruik.
Waarom: wel, het enige dat ik daarin opsla is een lijst van alle toestellen (merk, aankoop, farde waarin ik de documenten vind enz) die sinds jaren werden aangekocht. Een soort "waar vind ik wat"...

Op deze laptop lukt het dus niet meer...ik Google en probeer het al maanden...
 
En kan die ook met de inhoud van de huidige Works werken ?
Word en Excel (Office 2000) geven geen enkel probleem en draaien normaal in Windows 10.
 
Gedeeltelijk opgelost.
Gevonden dat access (Office) mits een omschakeling van wdb naar csv ook mijn works bestanden kan overnemen.
Ik hoef dus niet opnieuw naar een andere computer om gegevens op te zoeken...enkel als nieuwe gegevens worden aangebracht moet alles worden overgezet. Vermits dat geen dagelijkse kost is...

Bedankt.
 
Tuurlijk, je zult wel uiteindelijk een oplossing vinden, alleen je loopt en risico dat de Word en excel 2000 een keer niet meer werken, acht wie dan... ;)
Fijn dat je een eind op weg bent. Maar imho kan het met Libre Office sneller.

Lees dit nog maar eens, hoe je alles in Win 10 in Libre Office omgezet krijgt.
Heb het niet in detail uitgezocht, mag je zelf doen.

https://windowsreport.com/open-wdb-files-windows-10/
CodeAlchemists Works Database Converter
Code Alchemist Works Database Converter does the simple task of converting Microsoft works Database files (WDB) into spreadsheet format. This spreadsheet format can then be accessed in Microsoft excel for modification and editing.

In addition, this tool uses a unique process whereby you upload your WDB file into the program for conversion into spreadsheet format using a scale of best performance basis.

RELATED How to open .tif files in Windows 10 without compromising on quality
However, in order to open WDB files in Windows 10 PC with this software on your Windows 10 Operating System, you must have Java tool installed on your System. The CodeAlchemists Works Database Converter is simple to use and free to download.

Download CodeAlchemists Works Database Converter

Software that can access WDB files are few and the software listed above give good value with flexible features for you to open or convert your Microsoft work database files WDB to other formats on your Windows 10 operating system.
 
OK, bedankt ik probeer dat morgen.

Had vandaag al een geprobeerd om Libreoffice te downloaden maar dat lukte niet. Mogelijk niet de correcte link gevonden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan