Totalen per maand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daneron

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2003
Berichten
186
Hoi, ik zit met een probleem waar ik niet zo snel een antwoord in het forum weet te vinden .

Ik wil namelijk alle gegevens verzamelen per maand en dit onder elkaar zetten voor een overzicht.
Heb geen idee of dit met een query kan of dit apart per maand/kolom via code moet.

Heb een voorbeeld database toegevoegd, misschien dat iemand mij in de juiste richting kan sturen.

alvast bedankt,
 

Bijlagen

  • Database4.zip
    54,5 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt door een moderator:
Je tabel is totaal niet-genormaliseerd, en wat de tabel tb_Jaaropgave moet doen snap ik ook niet, want volgens mij zijn die gegevens uit de andere tabel af te leiden. Jouw probleem is alleen maar op te lossen door eerst een genormaliserrde database te maken (daar zitten dus, om een hint te geven, géén herhalende velden in met namen als AEV1 t/m AEV5 en RES1 t/m RES5) en daar maak je dan de juiste (Kruis)tabellen op die je overzichten maken. Je formulier in deze vorm is totaal onbruikbaar, en kun je alleen gebruiken als je alles programmeert. En dat lijkt mij in dit geval een hondebaan :).
 
Het is een voorbeeld database de bestaande database functioneert zoals het moet/hoort, heeft geen herhalende velden en daar zijn geen wijzigingen aan te maken.

Dus laten we dan van het laatste uitgaan ;)

Normaal wordt de tabel geëxporteerd en extern bewerkt (zoals in het voorbeeld) omdat dit extra werk met zich meebrengt om iedere maand een opgave te maken is me gevraagd of dit intern geprogrammeerd kan worden en inderdaad ik moest even slikken.
Omdat ik niet weet waar te beginnen heb ik dus maar een aparte tabel gemaakt (jaaropgave) en zoals in het voorbeeld uitgewerkt, als ik ieder veld apart moet programmeren dan doen we dat maar....
 
Laatst bewerkt:
Het is een voorbeeld database de bestaande database functioneert zoals het moet/hoort, heeft geen herhalende velden en daar zijn geen wijzigingen aan te maken.
Waarom een voorbeeld geven dat a) niet representatief is, en b) ook nog eens verkeerd gebouwd? Waarop wil je nu een antwoord gebaseerd hebben?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan