Hoe krijg ik mijn oude submappen weer in Thunderbird?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hawilleke

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 feb 2019
Berichten
3
Hallo,

Vanmorgen bleef Thunderbird hangen, en na een foutmelding startte hij vanzelf opnieuw op. Toen vroeg ie echter om opnieuw de accountgegevens op te geven. Wegklikken hielp niet, dus heb ik ze opnieuw ingevuld. Na wat stoeien met de POP3 en SMTP servers kreeg ik hem weer aan de praat. Op zich werkt Thunderbird dus weer. Ook het adresboek is nog gevuld.

Maar: nu zie ik mijn oude mappenstructuur niet meer. Die zie ik wel op de C:\drive staan, in een map Email. Bij mijn profiel staan verschillende dingen, die heb ik allemaal uitgeprobeerd, maar niets helpt. (ik had geen kopie van mijn oude profielbestand, had daar nog nooit van gehoord - dus dat kan ik niet terugzetten).

In mijn oude mapstructuur zit mijn hele archief, dus ik wil graag weer toegang daartoe vanuit Thunderbird!
Iemand een idee?

Dank je wel!
 
Type in het vak zoeken %APPDATA%\Thunderbird\Profiles\
Met een beetje geluk vindt je daar twee profielen, je oude en de nieuwe (er wordt standaard een nieuwe aangemaakt bij een herinstallatie), kopieër die inhoud van het oude profiel naar het nieuwe profiel en alles zou moeten werken.
 
Ja, gelukt!

Dank je Maestro12: jouw oplossing hielp niet, maar zette me wel op het goede spoor. Het wisselen van de inhoud werkte niet, maar ik zag bij het huidige profiel een submap "Archives.sbd". Die had ik ook in de map c:\Email gezien! En toen ik de inhoud van die map op c:\ gekopieerd had naar het huidige profiel, werkte het weer. Pff.

Een goeie les: ik moet dus niet alleen kopieën van mijn eigen bestanden maken (zoals ik regelmatig doe), maar ook van programma-bestanden, zodat ik de instellingen bewaard heb.

Bedankt voor de snelle hulp! :love:
 
Backup tool

LangePier, dank voor je backup tip. Ik ga me inlezen.:thumb:
 
Mooi dat het gelukt is.
Heb je schijnbaar toch al een keer de map xxxxxxxx.default gekopieerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan