Servivcepack xp integreren, wat nodig is voor maken boot cd, wil niet lukken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

GW2

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2012
Berichten
558
Volgende alleen voor iemand die veel tijd en zin heeft, als ik slaag doneer ik wel 0,50 cent misschien).

Dag. Probeer stap voor stap instructies op een site (link) na te volgen, om zo een bootable xp instalatie cd van files op mijn pc te maken, maar ik loop ergens vast.

https://nl.wikihow.com/Een-opstartbare-Windows-XP-ISO-maken-van-een-map

Staat bij, dat als installatie al met een servicepack is geupgrade (en boot cd installeert standaard servicepack 2 er bij in) dat servicepack (of dat nou 2 of 3 is, volgens mij) er bij in geslipstreamed moet vanwege de opstart bestanden. Daar loop ik nu vast.
Zoals je ziet staat er een cmd prompt opdracht, maar als ik die gebruik, installeert die in een map op partitie d ook met de naam i386. Die map proberen te verwijderen, maar te weinig rechten daarvoor krijg ik gemeld, dus dat wil niet. Ook de cmd opdracht specifieker geprobeerd te doen, en naam i368 file in c map aan te passen naar iets anders, en die naam te gebruiken in de cmd prompt, maar niks helpt. Een keer geïnstalleerd in W51ic.sp3 map (die ik denk ik onterecht had aangemaakt) en daar leek die naar te kopiëren en kreeg uiteindelijk een venster met (denk ik) opdracht prompt commando's (/ help, / overwrite oem, / integrate etc, leek wat rooskleuriger dan foutmeldingen van d partitie) , maar in map was niks te vinden. Dus of iemand nog idee heeft misschien. Partitie d zit helaas op zelfde schijf als c, dus kan schijf niet even loskoppelen. Maar als iemand weet hoe een partitie te verbergen zodat die niets kan vinden en verder zoekt en wel bij de juiste terecht komt, is dat misschien ook een poging waard.

Ps Heb een installatie van een oem cd af. Misschien dat dat problematisch is, officieel moest s.pack 2 bestanden ook kopie van maken, maar betreffende zijn in de instalatie map i368 (waar die volgens mij in moest zitten) nergens te vinden, maar voor wat nu probeer te doen lijkt me dat geen probleem (maar weet niet?). ....Zo eerst maar.....hoop dat beetje duidelijk is alvast wat globaal.

Ps Die map op d vermoed ik dat die is aangemaakt de eerste keer nadat die het daar (lukraak?) installeerde. Heb standaard ook als installatie partitie D, dat tijdelijk omgezet naar D
, maar dat hielp ook niet (scheelt misschien loze suggestie).
 
Laatst bewerkt:
Er wordt op het punt van die cmd opdracht nog niets geïnstalleerd
Tik in die opdracht prompt eerst C: en druk dan op de Enter toets.
Dan CD \ en weer de Enter toets.
Dan kan je weer gewoon verder gaan met de instructies.
 
Installeert nog steeds op D.
 
Laatst bewerkt:
Je bent een installatieset aan het maken.
Ik begrijp dus niet wat je bedoelt met dat 'ie installeert op de D: partitie.
 
Je bent een installatieset aan het maken.
Ik begrijp dus niet wat je bedoelt met dat 'ie installeert op de D: partitie.
Oh ja, zei geïnstalleerd ipv streamed ? Had je echt niet door wat ik bedoelde? Hetgeen dat die dus moet doen naar de C partitie doet die naar de D partitie !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan