Verkenner blijft lang zoekbalk geven

Status
Niet open voor verdere reacties.

damnsharp

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 jan 2012
Berichten
1.394
Hoi,
Ik heb een probleem bij Windows 10.
Als ik de verkenner (explorer) start en naar een mapje toe ga om een bestand of mapje aan te maken, duurt het een paar seconden voordat het mapje of bestand is aangemaakt.
De groene balk verschijnt langzaam.

Bij het maken van een nieuwe map duurt het best lang, te meer als ik die map wil hernoemen. Moet ik eerst wachten totdat die map is aangemaakt en dan kan ik die pas hernoemen.

Omdat een plaatje meer zegt dan duizend woorden:
2019-02-05 15_51_08-test.jpg

Ik heb dit ook best vaak bij het starten van de verkenner:
2019-02-05 15_58_07-Deze pc.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het is best moeilijk te bepalen omdat er geen foutmeldingen of mededelingen van het systeem zijn.

Probeer de herstelopdrachten.

1) sfc /scannow

2) dism /online /cleanup-image /restorehealth

Vervolgens schijfcontrole voor fouten in het bestandsysteem maar repareer niet sporen en sectoren wanneer daar een probleem mee wordt gevonden vanwege data verlies binnen een hele partitie.

chkdsk /scan of vanuit Verkenner.

Andere processen kunnen de computer bezet houden. Een klein update programma wat de systeem bronnen niet vrij geeft of constante scans van virusscanner, backup/cloud service of Windows indexering van Search Service voor snellere zoekacties. Gebruik het programma AutoRuns om te kijken of er iets opstart wat u niet wilt of niet nodig bent. Uiteraard kijkt u dan eerst bij Programma's en onderdelen want vaak wordt er meer geïnstalleerd dan nodig is. Interessant hierbij is de werking van alles wat rechts onder op de taakbalk in het systeemvakje staat. Er kan iets bij staan wat belastend is en wat u niet nodig heeft. Zelf heb ik wel eens dit soort problemen verholpen door het geluidstuurprogramma te verwijderen en Windows dan alleen, bij nieuw gevonden hardware, de driverbestanden te wijzen.

Het is afhankelijk van de soort computer of functies langzaam of snel werken. De grafische kaart is verantwoordelijk voor het meeste van de juiste ervaring. Kijk bij Apparaatbeheer en de kleine pictogramman daar, of deze juist is geïnstalleerd. Wanneer dat niet zo is dan schuiven vensters slecht en gaat scrollen ook moeilijk. Misschien is er wel een algemene driver gebruikt of werkt het stuurprogramma van leverancier/chipset fabrikant beter. In het grafisch stuurprogramma kan er vaak nog worden gekozen tussen Kwaliteit en Snelheid met een schuifbalk.

Best of luck.
 
Stap 1:
  1. klik op de knop Start, typ regedit in het vak Zoeken & ENTER.* Typ het wachtwoord of een bevestiging als hierom wordt gevraagd.
  2. Klik linksboven in de menubalk op bestand & vervolgens op exporteren.
  3. Kies bovenin het scherm bij "Opslaan in" de plek waar je uw backup van het register wilt opslaan.
  4. Let erop dat je links beneden bij exportbereik "alles" selecteert.
    Geef het bestand een naam, bijvoorbeeld registerbackup.reg.
    file.php
  5. Bij "opslaan als" selecteert je Registerbestanden (*.reg)
  6. Klik tenslotte op opslaan.


Stap 2:
Open Kladblok. Combineer
windowstoetsr.png
→ Typ: Notepad
Kopieer onderstaande code:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\Folder\shell\opennewprocess\command]
"DelegateExecute"="{11dbb47c-a525-400b-9e80-a54615a090c0}"

[HKEY_CLASSES_ROOT\Folder\shell\opennewwindow\command]
"DelegateExecute"="{11dbb47c-a525-400b-9e80-a54615a090c0}"

[HKEY_CLASSES_ROOT\opensearchfilefolderresult\shell\open\command]
@=""
"DelegateExecute"="{99969a8f-27e6-4adf-ab9f-b5b5e90d4733}"

[HKEY_CLASSES_ROOT\Folder\shell\explore\command]
"DelegateExecute"="{11dbb47c-a525-400b-9e80-a54615a090c0}"

[HKEY_CLASSES_ROOT\WMP11.AssocFile.m3u\shell\Enqueue\command]
"DelegateExecute"="{45597c98-80f6-4549-84ff-752cf55e2d29}"



Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:fix.reg.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik fix.regSamenvoegen



Stap 3:
Herstart en meld hoe het gaat.



Stap 4:
Mocht het niet gelukt zijn, is het zaak om missende of beschadige systeembestanden te repareren.
Klik op het vergrootglas en typ cmd.exe en kies voor "Als administrator uitvoeren".
5a4f3d809f508-cmd-adm.png


In het zwarte venster typ of kopieer/plak je nu sfc /scannow gevolgd door indrukken van de Entertoets.
Denk wel aan de spatie na 'sfc' indien het typt.

In het zwarte venster zie je vervolgens de voortgang van de scan - die even kan duren
SFC (SystemFileChecker) houdt in dat systeembestanden gecontroleerd worden op juist funktioneren, zo nodig volgt reparatie.
Let goed op de laatste meldingen in het venster: indien aangegeven wordt, dat herstel afhankelijk is van opnieuw opstarten, doe dit dan.

Is de scan klaar en hoeft er niet gerebooted te worden of na het heropstarten (cmd.exe weer met adminrechten opstarten) ga je door met de volgende opdracht.


In het zwarte venster typ of kopieer/plak je nu DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth gevolgd door indrukken van de Entertoets.

Ook nu wordt er een voortgang gegeven; de scan zal zelfs nog wat langer kunnen duren als de eerste.


Is die scan klaar, dan nogmaals sfc /scannow om de fouten die DISM.exe gevonden heeft te repareren.

Start hierna het systeem opnieuw op - ook als daar geen opdracht voor is en laat weten hoe een en ander is gegaan.
 
Dank jullie wel @Alfred 2 en @dorado. :thumb: Ik ga met jullie suggesties aan de slag!
Inderdaad is het een lastig probleem. Maar met jullie tips kan ik proberen het op te lossen.
Ik laat weten hoe het verloopt. :d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan