Nieuwe voedingsbliok kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

slavik

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2019
Berichten
417
Nogmaals thanks.

2x 6+2 pins PCie,1x EPS : gebruikt voor de videokaart Is dit ook juist?

Zijn er buiten deze voorziene kabelaansluitingen ook losse voedingsdraden voorzien om eventueel zelf andere apparaten van de voeding te voorzien?

slavik :rolleyes:
 
Hallo, EPS is de stekker voor de processor en vroeger 4 pins, tegenwoordig meestal 8 pins. In de 8 pins aansluiting kan een 4 pins worden gestoken die daar dan maar aan één kant past. Echter: er zijn moederborden met aansluitingen die de acht pins stekker vereisen. Daarvoor zijn er inderdaad kabeltjes met verloopstekkers. Beter is het om meteen af te zien van het 4 pins systeem en ononderbroken kabels te hebben. Let er bij kabels die van één twee maken of van het ene type stekkertje naar het andere, goed op dat de draden stevig gesoldeerd zijn aan de pennen.

Daarnaast: veel voedingen in het hogere segment hebben losse kabels, deze noem je Modulair. Groot voordeel is dat je de benodigde bedrading naar behoefte kan insteken en variëren, zonder de luchtstroom in de kast of toegankelijkheid te hinderen met een bos ongebruikte stroomdraden.
 
Nieuwe voedingsblok kopen.

Thanks. Ik heb het begrepen. Vandaag startte de computer niet meer op. Na inspectie van de sata connector merkte ik dat er een scheurtje was te zien, waardoor de sata verbinding geen stroom meer door gaf. Na vervanging door een andere sata connector die ook in de pc aanwezig is voor een tweede harde schijf werkte alles weer normaal. Ik heb de voedingsdraden van de kapotte sata connector losgekoppeld en wil die nu in een nieuwe sata connector terug plaatsen. Ik ben een leek in assemblage van een pc en ik weet dus niet of ik de voedingsdraden gewoon in de nieuwe sata connector kan steken of moet er nog iets meer gebeuren om de voedingsdraden goed vast te hechten in de nieuwe sata connector?
slavik :confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan