Intimiderende e-mail ontvangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.520
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Zie titel. Nog aangifte doen? E-mail verwijderen?

Hallo!

Zoals je misschien hebt gemerkt, heb ik je een e-mail van je account gestuurd.
Dit betekent dat ik volledige toegang tot uw account heb.

Ik hou je nu al een paar maanden in de gaten.
Het is een feit dat je bent geinfecteerd met malware via een site voor volwassenen die je hebt bezocht.

Als je hier niet bekend mee bent, zal ik het uitleggen.
Trojan Virus geeft me volledige toegang tot en controle over een computer of ander apparaat.
Dit betekent dat ik alles op je scherm kan zien, de camera en microfoon kan inschakelen, maar je verdenkt het niet.

Ik heb ook toegang tot al uw contacten en al uw correspondentie.

Waarom heeft uw antivirus geen malware gedetecteerd?
Antwoord: Mijn malware gebruikt de driver, ik update zijn signatures elke 4 uur zodat uw antivirus stil is.

Ik heb een video gemaakt die laat zien hoe jij bevredigt jezelf stelt in de linkerhelft van het scherm (je begrijpt zeker wat ik bedoel ...), en in de rechterhelft zie je de video die je hebt bekeken.
Met een muisklik kan ik deze video verzenden naar al uw e-mails en contacten op sociale netwerken.
Ik kan ook de toegang posten tot al uw e-mailcorrespondentie en messengers die u gebruikt.

Als je dit wilt voorkomen,
breng het bedrag van 351 EURO over naar mijn bitcoin-adres (als je niet weet hoe je dit moet doen, schrijf dan naar Google: "Koop Bitcoin").

Mijn bitcoin-adres (BTC Wallet): 12PUa2SHjWAUEpZZUxQNvxa7epab7g2Ksb

Na ontvangst van de betaling, zal ik de video verwijderen en je zult me nooit meer horen.
Ik geef je 48 uur om te betalen.
Zodra u deze e-mail opent, werkt de timer. Ik ontvang onmiddellijk een melding over dit evenement.

Onthouden, na de tijd die aan u is gegeven, wordt de video onmiddellijk verspreid!

Het heeft geen zin om te klagen bij de politie, omdat deze brief niet kan worden getraceerd als en mijn bitcoin-adres.
Ik maak geen fouten.

Als ik zie dat je dit bericht met iemand anders hebt gedeeld, wordt de video onmiddellijk verspreid.

Beste wensen!
 
Deze doet al een hele tijd de ronde.het is gewoon larie.
Zeker niet betalen!
Je kan aangifte doen, maar ik denk dat er niets mee gebeurt. (In België hebben ze al te weinig personeel om grote zaken aan te pakken)
Als je geen aangifte doet, mail gewoon de prullenmand in.
(anders bijhouden om aan de politie te tonen)
 
Gewoon verwijderen. Geen probleem. Hoax of nepnieuws.
 
Inmiddels zelf ook wat op internet gezocht en gelezen. Is inderdaad larie maar veel mensen betalen toch. Te triest voor woorden en ik heb altijd al gezegd dat komt als deze mensen gepakt worden dan worden ze door de rechters bestempeld als 'kwajongens' en krijgen een taakstraf of zeer lichte straf. Dan vraag je erom zou ik zeggen. Als je deze mensen pakt moet je ze keihard straffen 6 tot 10 jaar de bak in of nog langer dan is het snel afgelopen met deze praktijken.
 
Oh ja, dat ze mailen onder jouw naam is niets nieuws. Dat kan nu eenmaal met mails.
 
Oké, ik ga alles versturen onder PHP4U. Zal erbij schrijven, "te vinden op Helpmij.nl".;):d:d:d

Volledige systeemscan gedaan, niets gevonden.
 
Laatst bewerkt:
Zie titel. Nog aangifte doen? E-mail verwijderen?

Dag, Aangifte doen kan alleen bij feitelijkheden en wanneer het echt stalken wordt. Maak het aanhangig bij Spamklacht dan worden de klachten verzameld en eventueel onderzocht. Hiervoor moet je de complete header meesturen. Een Bitcoin account is anoniem maar kan misschien worden gevonden op andere plaatsen of dienen als bewijsvoering en bitcoins kunnen gevolgd worden dus zo de eigenaar wellicht traceren bij besteding wanneer ze niet zijn witgewassen.

Spam is in steeds meer landen verboden en zelfs al kan er te licht over straf gedacht worden, door veroordelingen kan een crimineel bepaalde functies niet meer vervullen en ben je constant in beeld.

De laatste tijd ontvang ik nog maar weinig irritante spam. Ik heb zo veel mogelijk filters ingesteld zodat spam e-mails haast altijd in het Spam postvak terecht komen. De afbeeldingen en logo's worden dan niet geladen vanaf servers en links werken niet. Zo vermindert de waarde van jou e-mail adres en komt die op de meest waardevolle lijsten niet meer voor. E-mail verwijderen? Nee. Ga ze filteren.

Iets als Spam aanmerken zal e-mail bij anderen ook in het Spam vak doen belanden. Zo werkt het bij de meeste mail providers. Zoals al gesuggereerd zullen er altijd mensen zijn die denken dat er een Nigeriaanse prins in nood is die via deze weg vrienden wil maken. Criminelen willen dus dat het bij iedereen in het postvak In verschijnt. Spam vakjes worden trouwens vanzelf na verloop van tijd geleegd dus het verwijderen is een kwestie van tijd.
 
mail gehad

Hey,

Ik heb de mail ook gehad en vraag me toch af of er bij iemand die niet betaald heeft wat is verzonden?
Ga er niet van uit dat het echt is maar dacht toch maar even vragen voor de zekerheid.
 
Ga er maar vanuit dat alles onzin is als je zoiets leest. Gewoon DELETEN, zonder te openen. Kijk naar afzender....:p

Als ze je echt nodig hebben dan weten ze je ook wel te vinden zonder deze bull*hit.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan