Volgens velen zou dit niet moeten kunnen....

Status
Niet open voor verdere reacties.

srpchulp

Verenigingslid
Lid geworden
16 jun 2009
Berichten
4.524
Soms doet Windows 10 mij verbazen.
Ik heb hier een HP Pavilion dv7 met Windows 7 erop.
Ik heb de HD daarvan verwisseld voor een SSD waar al een geregistreerde Windows 10 ver 1809 op staat die uit een Acer PC komt (dus geactiveerd en aangemeld met een MS-account).
Zet de laptop aan…..windows zegt dat ie even wat dingen moet aanpassen, en… na 10 minuten en drie herstarts loopt het geheel als een zonnetje zonder enig probleem.

Volgens alle berichten zou dit niet moeten kunnen.
Werkelijk alles is verschillend aan die twee apparaten: een desktop versus een laptop, totaal verschillende typen mobo’s met totaal verschillende chipsets (AMD versus Intel), een Intel cpu versus een van AMD, etc. etc. maar het is net als de hommel.

Een hommel zou volgens de wetten van de aerodynamica niet moet kunnen vliegen met zo’n groot/zwaar lijf en zulke kleine vleugeltjes. Maar de hommel weet dat niet en hij vliegt dus gewoon :)

Zo is het ook met Windows 10. Volgens alle regels zou dit niet moeten kunnen, maar gewoon doen of je dat niet weet en hup, daar gaat ie.
 
Ik heb dat met mijn PC gehad nadat ik het moederbord had vervangen, incl. processor en geheugen.
Windows 10 stond een minuut of 5 te pruttelen en na een herstart was alles in orde.
 
Moeten we alleen nog even vaststellen onder welk literair genre dit verhaal valt.:eek::d:d:d
 
Literair genre: Feiten ;)
 
Bij een OEM versie werkt het ook maar is de boel niet meer geactiveerd en kun je niet meer activeren, ook niet na die naar W10 upgrade en ook niet als je zelf eerst een OEM versie had geïnstalleerd en bij een retail dien je dat alsnog te doen, die kun je wel activeren, mijn ervaringen.

Over welk feit gaat het dan?
 
Over het feit dat het bij srpchulp en mij geen probleem was.
Maar ik heb inderdaad geen OEM maar een Business editie.
 
Bij mij was het een OEM home edition

Overigens snap ik best waarom dit kan, want MS heeft er veel voor over om iedereen op windows 10 te krijgen en daarom kan/mag er veel meer dan ze officieel zeggen.

Zo zit ik nu een laptop van windows 7 te upgraden naar windows 10. Kan ook nog steeds.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan