Van module naar form2

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan68

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2012
Berichten
90
Hoe ka ik van een module data oversturen naar een form2
Ik heb in een module na enig werk een serial nummer naar boven getoverd.
maar nu wil ik dit serial nummer op een form netjes in een label displayen maar ik krijg het niet voor me kaar

in de module heb ik staan
HTML:
 Form5.Label5.Text = Serialnummer
             Form5.Label4.Text = (Datum)
             Form5.Show()
en in een form
HTML:
 Private Sub Form5_Load(sender As Object, e As EventArgs) Handles MyBase.Load
        Label4.Text = module1.transportdata
        Me.Show()
in het form geeft het programa een fout.

missingMemberException was unhendled
An unhandled exception of type 'System.MissingMemberException' occurred in Microsoft.VisualBasic.dl

wie kan mij helpen om dit op te lossen? bij voorbaat dank
 
En hoe zien module1 en transportdata er uit?
 
Hallo edmoor
in de module wordt alle berekeningen gemaakt onder toezicht van
HTML:
Imports Microsoft.Win32
Imports System.Management
Imports System.Globalization

public sub form_load  enz.enz
Dim Serialnumber As String
in de form5 staat transportdata maar eigenlijk moet er serialnummer staan
maar ook dan werkt het niet
 
En je denkt dat ik n.a.v. m'n vraag in #2 voldoende hebt aan wat je nu hebt geplaatst? :confused:
 
sorry edmoor
Ik ben nog steeds geen doorgewinterde programmeur ik kom pas kijken in dit vakgebied sorry hoor
ik probeer uit een stuk software in VB6 om te schijven naar vb.net maar het gaat niet eenvoudig.
zoals je merkt ik doe iets verkeerd maar weet niet wat jij nodig heb sorry mijn fout
 
Geen probleem.
Maar dan is het misschien handiger als je je project hier plaatst.
 
hallo edmoor
Sorry maar het project is al 853Kb groot iets teveel dacht ik zo om het hier te plaatsen.
heb jij geen voorbeeld hoe ik uit een module 2 stuks data kan over brengen naar een form waar twee label staan te wachten om te worden gevuld
ik heb op het internet divr. dingen gezien met een button.event of een mogelijkheid van form naar form ,maar kon nergens iets vinden waar ik gebruik van kon maken.
veelal geen het van form naar module maat niet anders om
heb zelf als nuiwbie in vb.net te weinig ervaring om dit op te lossen
groeten jan
 
Je kan het project zippen en dan het zip bestand hier plaatsen.
 
Da's vervelend. Nu verholpen?
 
hallo edmoor
op zich is de cresh verholpen maar nu het herstel nog vele dingen moesten eerst opnieuw worden ge instaleerd en of opnieuw worden aangeschaft.
zodoende zit ik nu bij een familie lid anders kom ik niet direct bij mijn e-mails natuurlijk is het zeer moeilijk om zo te werken op dat het spoedig voorbij is
heb grote problemen nog steeds met het programma wat ik aan het schrijven was
veel dingen op het internet na ge zocht maar wat ik nodig heb helaas nog niet direct gevonden.
als ik al iets vind dan is het van form naar form dat transporteren of is het helaas VB-6 materiaal.waar ik ook niets aan hebt
ik wil van uit een module direct zonder oponthoud data doorgeven naar een anderen form dus zonder een button click event
Het zou we met een text-change event kunnen wat betreft het eerste variabelen maar de anderen twee kunnen eventueel anders doorgeven worden
ik had het bijna voor elkaar met constuctors maar kan het niet meer terug vinden
zo edmoor. een heel verhaal is het geworden maar mij hoop is nu op ket forum gevestigd want ik heb bijna vierkante ogen en heb nog niets bruikbaar gevonden
groeten jan68
 
Ik zou daar best bij kunnen helpen maar alleen als je je huidige project hier plaatst en daarbij exact verteld wat de bedoeling is.
 
Ok edmoor ik zal proberen eerst wat uit te leggen.
het programma draait om een stuk programma in een trail file voor 30 dagen, daar voor moet ik drie waardes doorgeven van een module naar een form voor verderen verwerking
De eerste value wordt gebruik voor setting van een progressbar ,als ik dit gebruik werkt het wel maar in het grote programma wil ik een variable waarde doorgeven
HTML:
HTML:
Public Module Variables
    Public variable2 As String = "18"
End Module
wel wordt direct de waarde doorgegeven naar form 1
HTML:
Public Module Variables
 Public variable2 As String
              variable2.text = "18"
End Module
Nu krijg ik een fout melding (Declaration expected),waarom ??
de anderen value is een stuk gecodeerde waarden en een Datum welke met een buttom_click event kunnen doorgegeven via een keuze menu
dit staat in form1 een keuze form met drie bottum's een progressbar en enkelen textboxen!
HTML:
Option Strict On
Public Class Form1
    Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
        TextBox2.Text = (variable2)
        Me.Show()
        Button2.Focus()
    End Sub
End Class
ik hoop dat het enigzins duidelijk wordt
gr jan68
 
Dit kan natuurlijk niet:
variable2.text = "18"

Variabele2 is een string variabele en niet een object.
Die .text kan daar dus niet.
 
Laatst bewerkt:
edmoor
maar als ik die .text weghaal blijft de klacht (Declaration excected) van kracht,hoe nu verder?
 
Het moet dus dit zijn:
variable2 = "18"

Maar dan wel in een Sub en niet in de Module.
 
sorry edmoor
Maar ik blijf in het zelfde rondje draaien.
het moet van uit een module komen en daar blijf ik de Error houden "Declaration expected"
en weet niet hoe ik at nu moet oplossen daar ben ik onervaren in, met VB.net
 
Je kan die variabele geen waar geven in een module, dat moet in een Sub gebeuren zoal ik al zei.
Of dit zou voldoende moeten zijn:
Public variable2 As String = "18"
 
ok edmoor
Nu zijn we even ver als vanmorgen zie mijn bericht van 12uur 48min
is er geen anderen manier om de data door te geven?
maak niet uit op wat voor wijze
gr.jan
 
Wat ik al zei, in een module kan je een variabele niet een waarde geven, dat moet in een Sub of een Function.
Je kan dan wel dit doen:
Code:
Public Module Variables
    Public variable2 As String
    Function SetVariable2()
        variable2 = "25"
    End Function
End Module

Waar je variable2 nodig hebt doe je dan dit:
Code:
Call Variables.SetVariable2()
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan