Altijd in kolom A beginnen ter hoogte van actieve rij

Status
Niet open voor verdere reacties.

samui

Verenigingslid
Lid geworden
26 mei 2012
Berichten
207
Goedenavond,

Als ik op een willekeurig cel in een willekeurige rij sta wil ik voor dat mijn macro verder gaat dat de actieve cel kolom A is van diezelfde willekeurige rij

Ofwel ik sta in Cel H14 dan moet eerst H1 de geselecteerde cel worden voordat mijn macro verder gaat.
Of ik sta in cel N32 dan moet eerst N1 de geselecteerde cel worden voordat mijn macro verder gaat.


Om een foutieve uitvoering te laten plaatsvinden moet de cursur in kolom A staan.

Het is wellicht maar 1 simpel regeltje maar ik vind hem niet in mijn boek. :-(

Geen bestand toegevoegd daar ik denk/hoop dat het voor de experts duidelijk is en zo opgelost.

alvast bedankt voor jullie oplossing.

mvg,

samui
 
Laatst bewerkt:
Bestandje hoeft misschien niet (al is het wel altijd handig), maar de code van je macro die je nu hebt zou , in elk geval voor mij, wel het een en ander verhelderen.
 
Probeer dit eens uit
In je worksheet module
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
  Application.Goto Cells(1, Target.Column) 
End Sub

PS: zoals JanBG al aan gaf...ook ik ben geen helderziende
 
Laatst bewerkt:
Je kunt beter je macro aanpassen.
Een macro moet foutloos draaien onafhankelijk van wat het aktieve werkboek, werkblad of cel is.
De plaats van de cursor moet er niet toe doen; dat is onderdeel van de GUI. VBA is dat per definitie niet.
 
Bestand toegevoegd

Effe aangepast bestand toegevoegd.

Cursor staat hier op N32

Voor mijn macro moet ik in kolom A staan.
Als ik dus nu per ongeluk in Cel N32 sta gaat mijn macro het verkeerde uitvoeren. Vandaar dar ik eerst effe in Cel N1 moet komen te staan.
Hoop dat de bijlage meer duidelijk biedt.
 

Bijlagen

  • Map1.xlsb
    35 KB · Weergaven: 25
Eerlijk gezegd: nee het wordt mij niet duidelijk.

Zoals snb al aangaf het maakt niet uit waar de cursor staat als je macro goed in elkaar zit. Verder geef je aan dat je om de macro goed te laten draaien in kolom A moet staan, maar ook dat als de cursor in N32 staat je 'effe' naar N1 moet :confused:

Wat mij ook niet helemaal duidelijk wordt is wat je eigenlijk wilt dat de macro doet
 
maak van deze je 1e regel, daarmee maak je een bereik c aan, die loopt van de A-cel van je huidige kolom tot R40.
Gaat fout als je na rij 40 staat, dus moet je hier even wat foutpreventie doen.
Verder in je code werk je dan met offset en/of resize om de andere acties tot een goed einde te brengen.
Ik kan niet goed inschatten wat je daar eigenlijk wil doen
Code:
Set c = ActiveCell.Offset(, 1 - ActiveCell.Column).Resize(40 - ActiveCell.Row + 1, 18)
    MsgBox c.Address & vbTab & ActiveCell.Address
 
Hmm zal nog eens kijken of ik het anders kan doen. Lukt het niet probeer ik het nogmaals via jullie expertise, voor nu effe op hold.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan