Gegevens in een cel naar een bestaande cel koieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ukkie1964

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2018
Berichten
11
Goedendag,

Ik vraag me af of het mogelijk is om gegevens van een tabblad te kopieren naar een al gevulde cel.
Ik weet niet goed of dit kan en waar ik moet zoeken.
Wat is de bedoeling:
Op een tabblad "controleblad" worden diverse gegevens gecontroleerd tussen de tabbladen "kopieblad" en "controleblad".
Komen de gegevens overeen dan is het ok, komen ze niet overeen dan komt de tekst controleren aub.
Tot zover geen probleem
Alleen is het mogelijk als bijv. in de controlekolom (kolom E) "controleren aub" wordt weergegeven gegevens uit de kolom van geboortedatum (kolom K) gekopieerd word naar het tabblad datablad kolom E bij de persoon waar controleren aub in de regel staat..
De zoekkolommen halen de gegevens uit van het kopieblad.
Ik had zoiets om het met vertikaal zoeken te doen, maar ik weet niet hoe ik dan de juiste gegevens in de juiste cel kan kopieren.

Dan nog een klein vraagje.
Ik had het kopieblad verborgen, maar dan werkt de code niet meer om dit kopieblad te resetten, knop staat op het tabblad controleblad.
Is er een mogelijkheid om toch het kopieblad te verbergen en deze met een code te resetten.
Redenen zijn om zo alles werkend te houden, en om niet teveel tabbladen te hebben.

Hierbij het voorbeeldbestandje
 

Bijlagen

  • Test kopieren gegevens 2.xlsm
    57,4 KB · Weergaven: 19
formules zijn aangepast in het werkblad, niet in de macro.
Ik begrijp alleen niet waarom je die macro zou laten lopen.

Je macros staan vol met select, maar ik zie voorlopig nergens iets van kopieblad, dus eigenlijk begrijp ik ook dat niet over dat verborgen blad
 

Bijlagen

  • Test kopieren gegevens 2 (1).xlsm
    57,4 KB · Weergaven: 23
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan