Verschil PSTN en analoge telefoonlijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

Calimero

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2010
Berichten
181
Ik heb de mogelijkheid om een huisbeveiligings system over te nemen.
Echter in de beschrijving van het apparaat staat dat het moet worden aangesloten op een analoge telefoonlijn.
Voor zover ik weet zijn er bijna geen analoge telefoonlijnen meer…?
Tegenwoordig zijn toch vrijwel alle huis telefoonlijnen PSTN ( digitaal dus ) ?
Of kan ik het betreffende beveiligingssysteem toch aansluiten op het Isra punt ( PSTN) of tel. aansluiting op de router ?
Misschien vindt er in mijn router een omzetting van pstn > naar analoog plaats ?

Bijvoorbaat dank
 
Om wat verwarring uit de wereld te halen:
PSTN staat voor het gehele Public Switched Telephone Network, het wereldwijde traditionele telefonienetwerk. Dit netwerk bestaat uit de onderdelen POTS (analoge telefonie) en ISDN (vorm van digitale telefonie).

Hoewel KPN tegenwoordig alleen nog maar VOIP (Voice over IP; via internet)-aansluitingen via de DSL/Glasvezel levert blijft het oude analoog gewoon bestaan. Deze wordt nu of straks vanaf een straatkast al omgezet naar VOIP via ePOTS. Als gebruiker merk je daar weinig van.

Volgens mij zijn analoge aansluitingen voor alarmsystemen niet meer verplicht. De kwaliteit en het signaal komt nu overeen met analoog, maar dan beter.

Informeer eens bij de fabrikanten van je alarmsysteem hoe deze op VOIP werkt, en wat de mogelijkheden zijn.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan