Word-icoontje mist in Verkenner, maar alleen bij 1 user account

Status
Niet open voor verdere reacties.

verhoog

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 nov 2001
Berichten
3.141
In de windows verkenner zijn ineens de icoontjes bij de Word-bestanden verdwenen, zie het plaatje hieronder. Ik heb al veel geprobeerd, waaronder het legen van de icon-caches via de command-prompt en de eerste 4 stappen van dit artikel:

https://www.wintips.org/how-to-fix-docx-files-not-showing-word-icon-in-explorer/


Ook de registry is al doorgespit en aangepast dus. Vervolgens kwam ik een artikel tegen over het aanmaken van een nieuw windows user account en wat blijkt: bij een nieuw account heb ik er inderdaad geen last van. Nu hoor ik je zeggen: "dan gebruik je toch gewoon dat account", maar dat betekent dat ik windows weer volledig moet gaan customizen en daar heb ik he-le-maal geen zin in. Dezelfde reden weerhoudt me ervan om een Office -repair uit te voeren, want ook die heb ik volledig naar eigen hand ingericht, waaronder eigen toolbars, en het kost uren om dat weer opnieuw te doen. Al weet ik niet zeker of een Office-repair ervoor zorgt dat alles weer naar default-instellingen gaat, maar dat is weer een andere vraag.

De vraag hier is dus: weet iemand hoe het kan dat het Word-icoontje wegvalt bij mijn (admin) account, maar bij een ander account gewoon zichtbaar is? En is daar dan een oplossing voor? Overigens gebeurt het alleen bij DOCX-bestanden en niet bij oudere DOC-bestanden of bij XLSX-bestanden.

Alvast bedankt.

Test.jpg
 
Moet nog gekker worden, alles zelf oplossen! Totaal niets meer te doen dan. Dacht in eerste instantie aan > Standaardprogramma's, maar je had al veel gedaan.:thumb: Als je nu buiten het probleem jouw verhaal leest dan ben je nu gewaarschuwd. Nu heb je het nog op kunnen lossen maar soms kun je dat niet dan zijn alleen herstelpunten of vaker een volledige systeemkopie een redding. Geen zoeken en kost relatief weinig tijd om het hele station te herstellen. Maak dus altijd meerdere systeemkopieën op verschillende externe HDD's en zorg voor bijbehorende bootmedia (recovery disk-stick)!
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de oplossing, er was een soortgelijk probleem.:thumb:
 
Kijk eens, was mijn vraag toch nog nuttig!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan