Windows 10 laptop maakt geen automatische verbinding met de WIFI

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nick_66

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2006
Berichten
72
Hallo allemaal,

Ik heb een hardnekkig probleem met mijn Windows 10 laptop. Deze maakt nl geen automatische verbinding met de WIFI router. Windows staat wel zo ingesteld dat deze automatisch moet verbinden. Ook de driver opnieuw geinstalleerd, maar weet niet of ik dit wel op de juiste manier gedaan heb. Intel driver gedownload, maar dit was een exe bestand. Zodoende geen *.inf bestand kunnen vinden. Ook een tip gevonden en dat is de volgorde van de providers aanpassen. Netwerkcentrum > Adapterinstellingen wijzigen > Geavanceerde instellingen. Ook onder TCP/IP instellingen en dan Geavanceerd de zg automatische metric aangepast, maar geen idee wat dit doet.

Had hier in het begin geen last van. Ook met de vorige router hetzelfde probleem gehad, dus het lijkt echt een Windows gerelateerd probleem te zijn. Iemand enig idee wat hier aan te doen is?
 
Sommige laptops hebben een knop om Wifi aan en uit te zetten.
Heeft jouw laptop die ook en staat deze aan?
 
Dank voor de reacties. Ik heb op mijn laptop geen aparte WIFI knop zitten, dus daar kan het niet aan liggen. Telkens na opstarten van mijn laptop moet ik handmatig een verbinding maken. Eenmaal een verbinding, dan gaat het gewoon goed. Automatisch verbinden werkt niet ondanks dat dit wel zo ingesteld staat.

Ik ga eens kijken op de Microsoft site die manamana gestuurd heeft...Bedankt voor de link :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan