Wifi overbelast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dolor

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2018
Berichten
27
Ik heb mijn laptop uitgebreid met een wifi 5,2 dongle: ASUS USB-AC53 Nano AC1200 dual-band USB
Werkt goed totdat ik iets ga downloaden. Tijdens het downloaden is het niet meer mogelijk om te internetten.
Ik gebruik W10 en Chrome. Drivers zijn geinstalleerd.
 
Dit hoeft niet meteen een probleem van de dongle te zijn maar ze hebben wel een kleine antenne. Zoek een kanaal op de router waar alleen jou signaal over gaat. WiFi raakt trouwens aan de ruimte voor beveiliging apparatuur, babyfoons en Bluetooth. Probeer zeker verder dan één kanaal hoger of lager, bij voorkeur naar verluidt eerst 1, 6 en 11.

Evenzo kan de adapter misschien geïnstalleerd worden met de 2.4GHz of 5 GHz band. De laatste gaat niet even makkelijk door muren en plafonds. Afstand tot de ontvanger op zich is al een probleem bij WiFi. Geef beide een andere netwerknaam zodat je weet waarmee je moet verbinden.
 
Ik heb mijn laptop uitgebreid met een wifi 5,2 dongle
Uitbreiden? Je bedoelt denk ik in de plaats van de interne WiFi van de laptop, die heb je uitgezet ga ik vanuit.

Alfred2 gaf al aan dat kanaal 1, 6 en 11 de beste kanalen zijn (minste overlap met bandbreedte van andere kanalen).

Weet je het aantal zenders en ontvangers wat in je access point zjt?
Dit bepaalt het aantal apparaten dat gelijktijdig met het access point kan communiceren.

Gebruik je 802.11n (single? dual?) of 802.11ac?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan