luisterboeken Itunes omslachtig

Status
Niet open voor verdere reacties.

mitchell

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2000
Berichten
931
info itunes versie 12.9.3.3.
iphone 7 ios 12.1.3
Luisterboeken mp3 en FNB bestanden

Wanneer ik via itunes de luiterboek bestanden binnen haal wil ik zie niet als muziek bestand houden maar als audiobook.

Om dit te doen klik met Rmuis knop op de luisterboek bestanden er verschijnt dan een pulldown menu waar ik info nummers kies.
Wanneer ik alle luisterboeken met Lmuiziek en shift toets markeer gebeurt er niets. Maar wanneer ik één bestand markeer "verdwijnt" dit bestand naar audioboeken en dat is goed.

Mijn vraag nu waarom lukt het mij niet om twee of alle bestanden te markeren en deze te laten "verdwijnen" naar audiobooken.

Is er nog een andere manier
 
Ter aanvulling:
Wanneer ik de file's per keer verander staan de volgende mogelijkheden aangevinkt:
afspeelpositie onthouden
overslaan als snuffelfunctie is ingeschakeld.

In tegenstelling tot wanneer ik ze allemaal zou willen verplaatsen (wat dus niet lukt)
 
Kun je ze ook één voor één selecteren door vasthouden van Ctrl-toets? Probeer dat eens. Verder heb ik hier geen verstand van maar ik denk dat hier geen sprake is van 'simpel' verplaatsen. Een muziekbestand naar audiobook klinkt toch als zoiets van converteren?

Wanneer ik de file's per keer verander staan de volgende mogelijkheden aangevinkt:
afspeelpositie onthouden
overslaan als snuffelfunctie is ingeschakeld.

Dat geeft al wel een beetje aan dat allemaal selecteren/verplaatsen geen optie is.
 
Bedankt voor de info. Zoals al had aangegeven kan Ik ze één voor één selecteren en alle andere handelingen alleen wanneer alles is geselecteerd zijn zouden ze moeten "verdwijen" naar IBooks, maar dat gebeurd helaas niet.
 
Bedankt voor de link, maar lees even wat ik geschreven heb..............alle bestanden van de luisterboek kan ik wel markeren maar ze worden niet verplaats nadat ze als audioboek zijn weg geschreven...................
 
Er zal ongetwijfeld nog verschillende manieren zijn maar helaas ken ik ze nog niet.
 
MP3 bestanden zijn geen audioboeken.

Je kunt ook een app downloaden. Of heb je die al.
 
Laatst bewerkt:
mp3 bestanden kunnen ook audio bestanden zijn!

zoek even op How Do I Add An MP3 Audiobook To iTunes To Sync To My iPhone?
 
Heel goed.
Start iTunes op je Mac en voeg het MP3-audioboekbestand toe via slepen en neerzetten of ga naar Bestand> Toevoegen aan bibliotheek (Command-O). Nadat het bestand is geïmporteerd, zoekt je het in iTunes, selecteer je het item en ga je naar Bestand> Toon info (opdracht-I). Klik op het tabblad Opties en selecteer onder Media Kind "Audioboek". iTunes behandelt dit bestand nu als een audioboek in plaats van als een muziekbestand, en zorgt voor een goede weergave op al jouw apparaten.
 
Laatst bewerkt:
Oh oke. :thumb: Ik zag namelijk MAC OS staan rechtsonder in beeld, vandaar. Ik kom er nog op terug als ik een oplossing weet.

Heb je die audioboeken dus op een windows PC staan is mijn vraag? Vertel even precies wat je wilt. ?? Gewoon even opnieuw beginnen anders wordt het verwarrend. Welterusten.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan