Laptop is traag bij volle batterij

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hindrik

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2004
Berichten
106
Betreft: HP NoteBook DV7-4030ED

Hallo,
Als de batterij nog voor 85% vol is begint het systeem steeds langzamer te werken. Zet ik dan de notebook aan de lading, is het probleem opgelost.
Dus ik ging er van uit dat de batterij zijn beste tijd heeft gehad, dus ik bestel een nieuwe, maar dan blijkt het probleem nog steeds voor te komen, dus
aan de batterij kan het dus NIET liggen. Notebook is al op leeftijd (9 jaar) !! Maar dat mag toch geen probleem zijn ?

Groetjes; Hindrik
 
Zou dan de harde schijf eens testen, als die ook 9 jaar oud is, is de kans groot dat deze onderweg is naar de eeuwige jachtvelden....
Je kunt daarvoor de SMART info van betreffende schijf uitlezen met Crystal Discinfo of je voert vanuit Windows een "schijfcontrole" uit en kijkt of dat iets oplevert..?
 
Kijk eens naar het energieschema. De meeste laptops gaan zuiniger (dus langzamer) werken als ze op accu werken. Tenminste, dat is vaak de standaardinstelling. Kun je dus bij energiebeheer aanpassen.
 
Hallo,

Crystal DiskInfo geeft aan : Resultaat "GOED" "29gr."
Heb nog niet vermeldt dat de C: schijf nog 407 Gb. over heeft van de 442 Gb. Dus geen volle schijf dus. een schijfcontrole had ik reeds uitgevoerd.

Ook de energie instelling gafgeen soelaas, helaas !!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan