Scan software

Status
Niet open voor verdere reacties.

KimBE

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2015
Berichten
161
Ik ben op zoek naar software waarmee ik verschillende documenten tegelijkertijd kan inscannen en deze dan als aparte documenten kan opslaan.
Kan iemand mij iets aanraden.
 
Welk merk scanner heb je?
Welke software heb je daarbij? eventueel met versie.
In welk bestandsformaat wil je alles opslaan?

Misschien is het een kwestie van het juiste vinkje aanzetten.
Of ben je op zoek naar een niet merkgebonden programma?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een hp printer/scanner.
Met de bijhorende software wordt alles oppgeslagen in 1 bestand.
Ik zou een hoop facturen willen inscannen en dan elke factuur met een andere naam opslaan in pdf.
 
ik heb ook een hp/printer/scanner/kopieerapp. elk document wordt appart opgeslagen.
doe ik ze allemaal tegelijk in de invoer dan wordt het 1 document.
dus mijn vraag hoe scan jij , per stuk of in een keer via de invoer?
 
Ik wil via de invoer enkele documenten inscannen en ze dan apart opslaan
 
Wil je ze, bijvoorbeeld 1 foto + 1 tekst + 1 plaatje , tegelijk op de scanner leggen en dat de scanner dan 3 aparte pdf's op slaat
of
dat je die 3 een voor een scant en dan in 3 documenten opsplitst...

Das niet hetzelfde....das niet duidelijk..


de 1e optie: speciale software nodig, bij mijn Epson scanner zit dat, maar werkt niet voor andere scanners.
de 2e optie: sluit na elke scan de scan af dan wordt er een pdf of jpg gemaakt (afh vd settings), dat kan in principe elke scan software...


Kortom.. zeg het maar...
 
Laatst bewerkt:
Optie 1.
Een stapel facturen op de scanner leggen om tegelijk te scannen en dan apart op te slaan
 
Ik vermoedde het al, das de reden dat ik mijn oude Epson scanner nog heb, terwijl ik een mooie en snellere Brother heb die in de multi-functional zit.
Heb zelf naar zulke software voor de Brother gezocht maar nog niet gevonden.

https://www.hamrick.com/
Vuescan waarschijnlijk, maar is niet gratis.
 
Laatst bewerkt:
Die Youtube film is optie 1 ze zoekt optie 2.... Helaas.
, het filmpje is het bewijs van de opmerking "Misschien is het een kwestie van het juiste vinkje aanzetten.", uit bericht#2

. @alphamax Tegen wie heb je het, tegen de laatst reagerende? Dat ben ik.. maar ik schreef daar niet over. Das niet helemaal duidelijk.
tegen KimBe, zie bericht#2

@route99
KimBE heeft duidelijk vermeldt dat het om HP gaat, en jij haalt er epson en brother bij, dat lijkt me verwarrend.
 
Laatst bewerkt:
Bij ca 1 minuut in het filmpje:
Dat vinkje is alleen om optie 1 , dus elke pagina apart op te slaa te gebruiken.
Het is geen keuze vakje om optie2, splitsen van een pagina in meerdere pdf's of jpg's.

Mijn verhaal van Epson etc erbij is puur om boven water te halen welke optie de TS wil en dat heeft ze na mijn verhaal zeer duidelijk aangegeven, optie2. De TS heeft het prima begrepen en erop geantwoord en blijkbaar niet als verwarrend ervaren. Omdat dit punt al afgehandeld was ervaar ik het als nog een keer er op terugkomen juist als verwarrend.

Het vinkje van de video biedt alleen optie1, dus imho niet de wens van de TS.
Zie plaatje rond de 1 minuut, splitsing in pagina's (één pdf van 6 pagina's wordt 6 pdf's van ieder 1 pagina), ik vond helaas geen andere optie in jouw filmpje.
vinkje.JPG
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan