• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bepaalde cellen niet afdrukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

HenkBakker

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2006
Berichten
164
Ooit heb ik een werkblad in Excel dusdanig gemaakt (met hulp van dit of een ander forum), dat bepaalde cellen niet werden afgedrukt.
Ook als het blad opgeslagen wordt als pdf, 'verdwijnen' deze cellen. Ze worden dus niet afgedrukt.
In werkelijkheid wordt de celinhoud niet gewist, maar de tekstkleur wijzigt in wit (dus niet zichtbaar op een witte achtergrond).

Nu heb ik het werkblad gewijzigd. Nu moet een ander gedeelte 'onzichtbaar' worden.

Iemand een idee, wat ik bedoel? En hoe je zoiets voor elkaar krijgt of kunt wijzigen?
 
Er zijn er hier waarschijnlijk veel die weten hoe het te doen. Moeten zij bij u aan huis komen of kan je een voorbeeldbestand plaatsen?
 
Zie voorbeeld.xlsm (bladen 'offerte' en 'factuur') en voorbeeld.pdf.

In het verleden wilde ik cellen F13:I14 wel tonen in het excelsheet, maar zodra ik het ging afdrukken of er een pdf van ging maken, moesten deze gegevens onzichtbaar worden. In werkelijkheid wordt de tekstkleur gewijzgd van zwart naar wit; dus op een witte achtergrond niet meer zichtbaar.
Doordat ik onlangs de bladen heb gewijzigd (vijf regels bovenin zijn verwijderd), worden nog steeds de gegevens in F13:I14 onzichtbaar; terwijl dit nu voor F8:I9 de bedoeling is.

Kortom: ik wil de cellen, die in rood zijn weergegeven in voorbeeld.xlsm onzichtbaar maken, in plaats van de cellen die groen zijn weergegeven. Voorbeeld.pdf is een voorbeeld, hoe het er nu uit komt te zien.
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xlsm
    1,2 MB · Weergaven: 118
  • voorbeeld.pdf
    204,4 KB · Weergaven: 98
zo?
 

Bijlagen

  • cellen wit voor afdrukken.xlsm
    1,3 MB · Weergaven: 340
Ja!
Dat is precies wat ik wil! Thanks!!!

Kun je me ook uitleggen hoe je het hebt gedaan?
 
zie de code achter het blad en achter this workbook.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan