[ATTACH=CONFIG]334809[/ATTACH]
Hallo,
In mijn vorige vraag heb ik geen bestand kunnen opsturen.
Dit is dus dezelfde vraag maar dan in een andere opzet.
Zodra er in de combobox (in bestand combobox2 een artikelnummer wordt uitgezocht werkt de formule ( 2x tekstboxen "textbox3+4" tekst geven die in een ander tabblad staan) naar behoren.
Nu is het probleem dat het zo'n 1000 regels zijn, ofwel ik wil het artikelnummer kunnen typen, maar zodra ik dat doe geeft hij niet de juiste informatie.
Kan iemand mij hierbij helpen?
Alvast bedankt,Code:Private Sub ComboBox2_Change() TextBox4 = Sheets("lijst1").Cells(ComboBox2.ListIndex + 2, 2) TextBox3 = Sheets("lijst1").Cells(ComboBox2.ListIndex + 2, 3) End Sub
Met vriendelijke groet;
Tom Kruizinga
Laatst aangepast door snb : 11 februari 2019 om 09:00
Waarom de gegevens in het blad opzoeken als ze al in de combobox staan?
Code:Private Sub ComboBox2_Change() TextBox4 = ComboBox2.Column(1) TextBox3 = ComboBox2.Column(2) End Sub
Je kan een paard naar het water leiden, maar je kan het niet dwingen te drinken.
Hoi, VenA
Ik krijg nu de volgende foutmelding:
Fout381 tijdens uitvoering.
kan de eigenschap colomn niet verkrijgen.
Ongeldige index voor eigenschapmatrix.
?
Moet ik nog iets aanpassen..
In het bestand in #1?
Je kan een paard naar het water leiden, maar je kan het niet dwingen te drinken.
Code:Private Sub ComboBox2_Change() if combobox2.listindex>-1 then TextBox4 = ComboBox2.Column(1) TextBox3 = ComboBox2.Column(2) end if End Sub
VBA voor smarties
VBA is een taal die je moet leren met een grammatica- en een woordenboek.
http://www.helpmij.nl/forum/announcement.php?f=5
Plaats svp geen bestanden op andere sites; nadat het bestand daar verwijderd is wordt een forumdraad onbegrijpelijk voor anderen.
werkt helaas nog niet..
Is dit de bedoeling?
Laatst aangepast door Jack Nouws : 11 februari 2019 om 18:59
Wees gelukkig met wat je hebt in plaats van ongelukkig door wat je ontbreekt
is niet echt informatief.werkt helaas nog niet..
Hoi, JACK NOUWS
Bijnakrijg nu alleen een foutmelding bij het toevoegen van de gegevens nl:
De functie van de combobox werkt nu wel zoals ik hem graag wil hebben dankjewelCode:Private Sub tvg_Click() If Trim(Me.TextBox4.Value) = "" Then Me.TextBox4.SetFocus MsgBox "Gegevens invullen" Exit Sub End If arr = Array(ComboBox2.Value, TextBox2.Value, TextBox3.Value, TextBox4.Value, ComboBox1.Value, CDate(TextBox5), ComboBox3.Value, CDate(TextBox6)) Sheets("Overvoorraad lijst").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 8) = arr MsgBox "Gegevens zijn verwerkt", vbOKOnly + vbInformation, "Gegevens zijn verwerkt" End Sub
En is het ook mogelijk om na het toevoegen de tekstboxen weer leeg te maken, zodat ik een hele reeds kan doen?
Groet Tom
Laatst aangepast door tomkruizinga : 12 februari 2019 om 07:30
Ik denk dat je het leeg maken zelf wel had kunnen bedenken.
Vergeet ook niet je vragen als opgelost te zetten, als je tevreden ben.
Kijk of het zo goed is.
Laatst aangepast door ExcelAmateur : 12 februari 2019 om 11:34
Met vriendelijke groet,
Vergeet niet de vraag als opgelost te zetten als je tevreden ben.
EA
textboxen leeg, kalender verbergen en focus verzet