Achtergrondkleur in een cel van een Tabel veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

DutchOirs

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2009
Berichten
720
Goedemiddag allen,

Heeft iemand een idee met welke code je een achtergrondkleur van een cel in een Tabel kan veranderen?

Bedoeling is om vanuit Excel een cel-Tabel in Word te doen.

Code:
      With GetObject(WrdBestand)                                                    ' Update variabelen van Excel --> Word doc.
        -
        -
        .Variables("UpResGet").Shading.BackgroundPatternColorIndex = 6
        -
        .Fields.Update
      End With

Vr. Gr.

Dutch
 
Ik weet niet precies wat je aan het doen bent, maar een Variable is precies wat het zegt: een variabele. En die heeft maar een paar eigenschappen, waar Shading dus niet bij zit. Laat staan BackgroundPatternColorIndex. Je kunt hem wél updaten, dus dat stuk van de code is dan wel correct. Je zult op zijn minst moeten weten welke tabelcel je wilt aanpassen. En wellicht kun je de koppeling automatisch laten bijwerken, lijkt mij ook een veel handigere oplossing.
Doe er in ieder geval wat bestandjes bij met wat je voor ogen hebt (zou je ondertussen moeten weten ;) ).
 
Hoi OctaFish,

Dat dit niet werkt ben ik ook wel achter :-( maar gaf het als voorbeeld aan.

Probleem is dat bestand te groot is om hier neer te zetten en gaat dus om 2 bestanden, excel en word.

vanuit Excel wordt een Word bestand geopend en variabelen in neergezet.

De bedoeling is als in een (tabel) cel een bepaalde waarde komt, de achtergrond kleur dan verandert.

Die "UpResGet" is die cel die geupdatet wordt.

Deze ook al geprobeerd Cells("UpResGet").Shading.Interior.Color = 6 ' indicates Red Color
 
Laatst bewerkt door een moderator:
L.S.

Voor de liefhebber.

Om vanuit Excel (2003) in een Tabelcel van een Word Document de achtergrond te kunnen veranderen, ben ik tot de volgende oplossing gekomen.

Heb in dat Word document een knopje gemaakt waaronder het mogelijk is om een celkleur te laten veranderen in dat document en een checkbox aan te sturen.

Doe er een vb-tje bij.

Gr. Dutch
 

Bijlagen

  • Word_CheckBox #4.doc
    67 KB · Weergaven: 17
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan