JAVA wordt niet instaleerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

stone17

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2006
Berichten
175
Beste Forum,

Als ik bv Itunes wil installeren krijg ik de melding ".exe is geen geldige Win32-toepassing"
Op mijn oude pc draait nog Windows-XP
Trouwens graag wil dit ook veranderen in Windows10 ofzo heeft iemand nog een installatie usb/cd hiervan?
Ik denk dat deze vragen waarschijnkijk niet in dit forum hoofdstuk thuishoren,maar.....
Graag hoor ik oplossingen!
Alvast bedankt.

Mvg,
Stone17

ps Ik had graag een bijlage willen meesturen maar ik krijg dan dezelfde melding!
 
Laatst bewerkt:
Als je nog Windows XP draait, vermoed ik dat je een behoorlijk oude PC gebruikt. Gebruik van Windows XP wordt al enkele jaren afgeraden omdat het niet meer door Microsoft ontwikkeld en ondersteund wordt. Ook veiligheidslekken worden niet mer gepatched, waardoor Windows XP een gevaar is.
Verder zul je voor Windows 10 een nieuwe licentie moeten kopen. Ook kan je niet direct upgraden naar Windows 10. Je zult minimaal Windows 7 moeten hebben voor de upgrade.

Maar gezien de mogelijke oudheid van je computer, vraag ik me af of het niet verstandiger is om te investeren in een nieuwe computer die wat sneller en betrouwbaarder is.
 
Laatst bewerkt:
Lees dit eens.
Windows XP kun je nog wel relatief veilig gebruiken als je een goed security programma hebt.
Windows 10 heeft systeemvereisten en dan is het inderdaad verstandig hier even de systeemgegevens te plaatsen.

ps Ik had graag een bijlage willen meesturen maar ik krijg dan dezelfde melding!
Dus bij het plaatsen van een bijlage op Helpmij.nl krijg je die exe.melding. Zeer vreemd. Probeer Firefox eens.

Ik heb de indruk dat je verschillende vragen op één hoop gooit. Dat lijkt mij niet verstandig. Windows 10 heeft een aparte sectie.
 
Laatst bewerkt:
Beste PHP4U,

Klopt helemaal! maar ik had het idee om de ouwe pc te upgraden!
Want (bijna)alles doet het nog goed!
Ik hoop dat er nog oplossingen komen voor het Win32 probleem!
En ik lees een windows7/8 installatie dat ik nodig heb!

Mvg,
Stone17
 
Dit is te lezen op internet. Ik kan niet beoordelen of het onderstaande juist is en werkt.

Heb je Windows XP?
Ga naar C:\Windows\Repair
Kopieer dan het bestand autoexec.nt naar C:\Windows\System32 en zet deze op "Alleen lezen"
Herstart nu je pc, goeie kans dat het probleem opgelost is.

Aanvulling op wat edmoor al zij.
kies start, kies uitvoeren type in cmd dan ok.
type in cd\ dan enter.
geef dan de opdracht.
copy %windir%\repair\autoexec.nt %windir%\system32
druk dan op enter let op de spatie na copy en na autoexec.nt.
er wordt 1 bestand gekopieert dit is de blijvende oplossing.
 
Hoi Senso,

Oke de melding krijg ik niet meer!
Maar als ik JAVA wil installeren gebeurt er niks als ik op uitvoeren druk?
Dus..
 
Lees dit eens.
Windows XP kun je nog wel relatief veilig gebruiken als je een goed security programma hebt.
Nu misschien nog wel, maar ook die security-programma gaan Windows XP niet meer ondersteunen. Als je de boel veilig wilt hebben kan je beter op je netwerk, in je router de toegang tot die Windows XP PC blokkeren zodat er enkel nog maar gemailed en gesurft kan worden.

Ik raad Windows XP gewoon keihard af. Zelfs Chrome en Firefox ondersteunen Windows XP al niet eens meer, voor zover ik weet. En ook is het handig om te weten dat Windows XP geen ondersteuning voor TLS 1.3 heeft, waardoor je over enkele jaren veel website en diverse financiële sites niet meer kan bezoeken. De eisen voor sites als Paypal, de banken, creditcardsites etc zullen ook aangescherpt worden waardoor gebruik van Windows XP steeds meer ongemak met zich gaat meebrengen.
 
Laatst bewerkt:
Dat zal dan wel de keiharde waarheid zijn. Ga me er niet druk over maken want pc's zijn per definitie onveilig. Als je nou als eerste eis bij die genoemde en andere sites eens zou stellen dat je de privacy van mensen respecteert!
 
Dat zal dan wel de keiharde waarheid zijn. Ga me er niet druk over maken want pc's zijn per definitie onveilig. Als je nou als eerste eis bij die genoemde en andere sites eens zou stellen dat je de privacy van mensen respecteert!
Verklaar je nader?
 
Gaan we niet doen, want de laatste tijd heb ik er al zoveel over geschreven op Helpmij.nl. TS wil zijn probleem oplossen. Weet niet of dat met JAVA gelukt is.
 
Ben het met @php4u eens. Een nieuwe desktop/laptop waar standaard Windows 10 op zit heeft zeker de voorkeur mnits de financien het toelaten.

Wil je eventueel een paar oude games blijven spelen die niet op Win 10 werken dan installeer je Win XP schoon op je huidige pc. Deze pc is dan alleen om te gamen, verder niets. Bankzaken zou ik sowieso niet doen op XP.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan