beste,
kan mij iemand helpen met een formule om eenzelfde waarde te zoeken over verschillende tabbladen ?
tabbladen zijn de dagen van de maand maar de omschrijving komt iedere keer terug.
het voorbeeld in bijlage zou moeten verduidelijken wat ik wil bekomen. (verschillende tabbladen met gegevens en laatste tab met resumé)
thx !
Gewoon alles in 1 tabje houden. 1 draaitabel en klaar.
Probeer het zo eens
Code:=INDIRECT(ADRES(REST(RIJ();3)+3*(REST(RIJ();3)=0);2;;;TEKST(MAAND(A1);"00")))
Je kan een paard naar het water leiden, maar je kan het niet dwingen te drinken.
Helaas niet mogelijk om alles in 1 tab te houden, iedere dag van de maand wordt door een externe persoon ingevuld.
En die externe kan het niet in 1 tabje invullen?
De formule heb je ook geprobeerd?
Al werkt die niet zie ik nu. MAAND() moet je aanpassen in DAG().
Laatst aangepast door VenA : 11 februari 2019 om 21:10
Je kan een paard naar het water leiden, maar je kan het niet dwingen te drinken.
thx,
heb wat zitten spelen met de formule, lukt me maar hoe krijg ik bij de functie "indirect" een verwijzing naar een andere cel ? als ik de naam van het tabblad neem is het geen probleem maar als ik verwijs naar cel M2 waar de naam van het tabblad staat, werkt deze niet meer.
Plaats een relevant voorbeeldbestand. Of zoek even op de functie ADRES().
heb de excel in bijlage gezet,
in blad 5 wat ik wil bekomen maar ik geraak er zelf niet
indirect functie nog te onbekend :-(
=indirect(day(A1)&"!A:C") Al raad ik hte gebruik van hele kolommen en deze opzet af.
kan dit een oplossing zijn:
Code:=INDIRECT(0 & DAG(A1)&"!B" &(RIJ()-AANTAL.ALS($A$1:$A$12;"<"&A1)))
gelukt ! thx
@VenA: waarom zou je het gebruik afraden van hele kolommen ?