geforce drivers vinden mijn grafische kaart niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem53

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2011
Berichten
50
ik heb een oude pc met een onboard grafische kaart, nu heb ik een smi GTX9502GD5OCV2 grafische kaart die ik in mijn pc wil plaatsen.
Maar, de originele SMI drivers, die ik van de SMI site hebt, ken de grafische kaart helemaal niet vinden.
Ook staat hij niet in apparaat beheer en Driver easy ken hem ook niet vinden.
Dus nu weet ik het niet meer...Mijn kennis op pc's reikt eigenlijk niet zover
hebben jullie een idee ?
Via google word ik ook niet veel wijzer
 
Lekker zeg. Ga eens in de BIOS. Bij het opstarten meteen kiezen voor Setup (Del of F1 of F2 trommelen) en kies dan bij Geavanceerde opties of Chipset opties "graphics init first" > PCI-e bij Onboard chipset of PCI-e.

Nu de juiste voorwaarde is geschapen zou je de juiste driver voor het Windows besturingsysteem (ook voor 64 of 32 bits) van de site van MSI moeten downloaden en installeren. Tot dan heb je beperkte kwaliteit weergave en misschien snel draaiende ventilatoren.

Er is ook niets tegen om de driver bij Nvidia te zoeken. Daar kan je de chipset trouwens automatisch laten herkennen in plaats van selecteren in de lijsten. Hier is de link: https://www.geforce.com/drivers

Maak zeker dat de kaart voldoende spanning krijgt om te kunnen werken. De minimale vereiste voor de voeding staat bij specificaties (PSU) en is denk ik 350 Watt en met een 200 Watt voeding zou dit de reden al kunnen zijn. De stekkers op de grafische kaart moeten waarschijnlijk ook aangesloten worden op het moederbord.

Er zijn eerdere versies van de sleuven PCI-e geweest. Kijk in de handleiding voor welke versie het moederbord geschikt is. PCI-e PCI-e 2.0 of PCI-e 3.0 Het plaatsen van een nieuwere PCI-e 2.0/3.0 kaart in een oudere sleuf is helaas niet altijd mogelijk al zou het in principe terugwaarts compitabel moeten kunnen zijn, op lagere snelheid. Misschien een discussie voor vrijdag.
 
>de grafische kaart past alleen op de blauwe PCIE X16 slot... er zit idd. een stekker mogelijkheid op die niet aangesloten is, ik heb geen kabel met stekker die daar op past.
>Maar kan het niet zijn dat de grafische onboard kaart mijn kaart niet toestaat, en moet ik dit niet uitschakelen in de bios?
>Ik ga nu ff je suggesties nakijken over de spanning enzo.
> de MSI geforce driver download manager zegt...hij ken geen compatible hardware vinden
 
Laatst bewerkt:
Download de
55c47a41071c5-Display_Driver_Uninstaller_32512.png
Download Display Driver Uninstaller (DDU) naar bijvoorbeeld het bureaublad.
  • Start de computer nu op in de veilige modus, dit is namelijk de meeste effectieve methode voor het verwijderen van de display drivers.
  • Dubbelklik vervolgens op DDU vX.x.x.x.exe en klik op de knop Uitvoeren.
  • Geef als opslaglocatie (Destination Folder) bijvoorbeeld C:\DDU op zodat het programma in een eigen map wordt uitgepakt.
  • Klik hierna op de knop Extract om het programma naar de bovenstaande map te laten uitpakken.
55c476eabc8f1-DDU.png

  • Klik nu met de rechtermuisknop op het bestand Display Driver Uninstaller.exe en kies voor de optie uitvoeren als administrator.
55c478d2c5132-DDU_2.png

  • Mocht je de computer (nog) niet opgestart hebben in de veilige modus krijg je de onderstaande melding te zien.
  • Voorafgaand wordt er als eerste nog een systeemherstelpunt van Windows aangemaakt.
  • Kies in het onderstaande scherm vervolgens voor Ja om automatisch naar de veilige modus van Windows door te starten.
55c478e23ca85-DDU_3.png

  • Vink alle opties aan zoals aangegeven in het rode kader op de onderstaande afbeelding.
  • Klik vervolgens op de knop Verwijder drivers en herstart de computer (Sterk aanbevolen)
5a4fbe6ea65e3-ddu.png


  • Na de herstart is er in de map "C:\DDU\DDU Logs" een logbestand met de naam "2015 _8_7_11_16_46_DDULog.txt" aangemaakt.
  • (de naam zal niet identiek zijn aangezien die de datum en tijdstip van uitvoeren bevat).
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan uw volgende bericht.


Stap 2:
Download bij Asus drivers voor je graka en installeer deze...


Kijk hier hoe je de updates voor drivers in Windows uitschakelt.
 
De computer staat de grafische kaart inderdaad niet toe want de sleuf voor PCI-e werkt alleen als je dat in de BIOS aanwijst als voor de grafische chipset. Het kan in de BIOS anders heten zoals: “First Display Device” of “Primary Display Adapter." Deze keuze staat bij Advanced en iets met Graphics. Er is een grote kans dat het slot anders niet werkt.

De extra kabel is vaak een absolute voorwaarde maar er zijn kaarten die dit alleen goed uitkomt. Een voeding die dat niet heeft is een verouderde en waarschijnlijk niet al te sterke. Per abuis schreef ik - op het moederbord aangesloten - maar de voeding moet deze 6 pins stekker hebben. Als de voeding sterk genoeg is en je wilt niet naar een betere (een efficiënte is voordeliger in stroomverbruik) dan zijn er Molex naar 6 pins verloop kabels te koop. Bijvoorbeeld in China hier: https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_nkw=molex++6+pins+cable&_sacat=0&_sop=15 Je mag tot Euro 21 heffingsvrij invoeren en lees de termijn waarop het bezorgd kan worden.
 
Download de
55c47a41071c5-Display_Driver_Uninstaller_32512.png
Download Display Driver Uninstaller (DDU) naar bijvoorbeeld het bureaublad.
.............................

Beetje een onnodig verhaal. TS wil juist van zijn Asus onboard kaart af en jij laat hem die juist weer installeren.

Het antwoord van Alfred 2 snijd meer hout.

Op onderstaand plaatje zie je rechtsonder een zwart blokje, daar hoort de 6 pins voedingskabel in.
Zeer waarschijnlijk zal de kaart wel werken zonder die voeding maar op slechts een fractie van de snelheid die de kaart aan kan.
Alhoewel je moederbord Pci-e 2.0 is en de videokaart 3.0 zou het gewoon moeten werken

41R0YsnyldL.jpg
 
kaart.png op de rand van de grafische kaart, de linker bovenkant ( je kunt het nog net zien ) zit een mogelijkheid om een stekker te plaatsen, er zit een rode plastic beschermkapje over...(bij mij althans)
Dat zwarte blokje zit er bij mij niet, dus daar ken geen stekker op o_~
Ik heb de chipset veranderd en op PEG-IGD gezet (PEG is toch de pci-e en IGD de integrated device)?
Helaas geen verandering, grrr ! apparaatbeheer ziet hem niet.
Wat gebeurd er als ik de de onboard intel g45 chipset helemaal uitzet ? en de driver procedure nog een keer doe?
Of zou het echt aan die voeding liggen.
ps. er zitten diverse extra stekkers, 2 x een grote 4 pin, 2x een kleine 4 pin, en ook een 6 pin voeding in mijn pc.
Maar...die 6 pin past niet op mijn kaart ik zie nergen een aansluiting daarvoor.
CPU: vereisten volgens geforge is... (zou dit het probleem kunnen zijn)?
Intel Pentium G Series, Core 2 Duo, Quad Core i3, i5, i7, or higher
AMD Phenom II, Athlon II, Phenom X4, FX, or higher
de driver download manager stopt na een tijdje en zegt dan, dat het niet ken doorgaan...???
 
Laatst bewerkt:
Ik kan niet zien wat voor stroomstekker er op zit maar dat voor de lintkabels is waarschijnlijk voor plaatsing van twee kaarten naast elkaar.

Inderdaad moet je de on-board chipset uitschakelen.

PEG is PCI Express Graphics en deze moet eerst staan bij PEG/PCI.

Welke processor heb je dan? Hier is een lijst met mogelijkheden, zou geen probleem moeten zijn. https://nl.hardware.info/categorie/...emXFRWeWWhU4hToCNWrZFWtZGJiqmQVrWRsbKwUW1sLAA

Haal, bij geen succes met slechts de driver, een stuurprogramma met driver bij Nvidia. Niet MSI.

Of de voeding geschikt is dat kunnen wij vanaf hier niet zien. Er komt herhaling van zetten.

Zoals gezegd weet je niet zomaar of een moederbord terugwaarts compatibel is met een eerdere PCI-e versies. PCI X16 is slechts een langzame PCI versie 1.0. https://nl.wikipedia.org/wiki/PCI_Express

Alle stroom stekkers die op het moederbord passen die moeten erop worden aangesloten, bijvoorbeeld een vier polige hoge transparante stekker en twee vier polige, met rechthoekige of half ronde vormpjes, naast elkaar in een acht polige aansluiting en misschien alleen het linker deel.
 
Je hebt gelijk, van de hele GTX950 serie hebben de OC, OC V1 en OC V3 versie wel een 6 pins aansluiting en alleen de V2 versie dus niet
( https://www.msi.com/Graphics-card/GTX-950-2GD5-OCV2/Specification)
Jouw PCI-e slot zal dus alle vermogen moeten leveren, dat is bij PCI-e max 75 watt. De GTX950 vraagt dan ook precies 75 watt, dat zou moeten werken, maar dan moet je hele voedingslijn wel prima in orde zijn en het vermogen van je voeding minimaal 350 Watt (schrijft MSI voor, maar ik vind dat behoorlijk aan de lage kant)
Zoals Alfred 2 al schrijft, alle stekkers op je moederbord zullen aangesloten moeten zijn anders ga je ergens spanning tekort komen.
De videokaart is weliswaar PCI-e versie 3, maar je moederbord heeft PCI-e versie 2 waarop de 3 versie gewoon zou moeten werken. (als je moederbord PCI-e versie 1 had gehad had je daar wel een probleem mee kunnen krijgen, maar vanaf PCI-e versie 1.1 is dat probleem opgelost)
 
Laatste poging...
> Klopt er zit geen aansluiting op mijn kaart
> De voeding is een Huntkey: model LW6450 HGP, (dus 450 watt).
> Ik heb de express chipset stuurprogramma via apparaat beheer uitgeschakeld en de pc opnieuw opgestart, toen de nvidia download manager laten draaien, geen resultaat!!
het stopt er mee en zegt mijn systeem is niet goed.
> alle kabels zijn aangesloten, er zitten echter wat extra stekkers, die denk ik voor extra harde schijven ect.
> de processor is origineel met deze pc. meegekomen bij aankoop...en die ik eigenlijk wil vervangen voor een betere,
of ik ken gewoon een andere pc kopen die wel werkt.. o_~

Waarom de kaart niet gedetecteerd word is mij echter nog steeds een raadsel
Ik heb al jullie raad opgevolgd en ook via youtube en op google gezocht...nada resultaat.
ps. de grafische kaart fan draait gewoon dus hij heeft spanning en komt uit een werkende pc.
 
Laatst bewerkt:
Laatste poging...
> er zit geen aansluiting op mijn kaart om een stekker te plaatsen...niet één!
Er is alleen één aansluitmogelijkheid, met kopere stripjes naast elkaar waar een plastic beschermkapje over zit.
> De voeding is een Huntkey: model LW6450 HGP, (dus 450 watt).
> Ik heb de chipset via apparaat beheer uitgeschakeld en de pc opnieuw opgestart en toen de nvidia download manager laten draaien, geen resultaat!!
het stopt er mee en zegt mijn systeem is niet goed.
grrr !!

Dat zeg ik, je hebt GEEN aansluiting, dus alles qua voeding zal moeten kloppen.
Dan de driver, niet de download manager gebruiken, maar handmatig downloaden naar je harddisk en vanaf daar installeren.
https://www.geforce.com/drivers ->manual driver search->
GeForce->GeForce 900 series-> Geforce GTX 950-> Juiste windows versie kiezen -> taal kiezen-> recommended/certified-> search
In het resultaat scherm de nieuwste versie selecteren (waarschijnlijk 365.19 van 13 mei 2016) en dan downloaden.(en installeren dus)

Overigens wil ik je niet teleurstellen, maar Huntkey is prut en de vraag is ook of de 450 Watt dan ook netjes gehaald worden en alle voedingslijnen stabiel zijn.
 
Ik heb een map aangemaakt op C' "mijn computer" en de handmatig gedownloade drivers daar geparkeerd en toen laten installeren.
resultaat...
hij ken de hardware niet vinden, en ook zegt het dat het niet compatible is met mijn windows...?
> de nieuwste nvidia drivers versie voor deze kaart was trouwens van Febr. 2019
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een map aangemaakt op C' "mijn computer" en de handmatig gedownloade drivers daar geparkeerd en toen laten installeren.
resultaat...
hij ken de hardware niet vinden, en ook zegt het dat het niet compatible is met mijn windows...?
> de nieuwste nvidia drivers versie voor deze kaart was trouwens van Febr. 2019

Dan heb je de DCH drivers gedownload, ik had die expres niet genoemd omdat de 'standaard' drivers iets stabieler zijn, neemt niet weg dat DCH ook zou moeten werken.
Maar ik ben nu wel heel nieuwsgierig geworden naar welke windows versie je draait, dat heb je nog steeds niet vermeld.
 
Ik heb windows 7 professional 64 bit
Ook heb ik nu de drivers gedownload die jij me vertelden uit mrt 2016 en laten instaleren....met hetzelfde 0 resultaat
dus nu heb ik klaarstaan in een map, de mei 2016 versie en de 418.91 versie uit 2019.
begin moedeloos te worden..lol !
 
Laatst bewerkt:
Als jij de bios instellingen hebt gedaan zoals Alfred 2 beschreef, dan ga ik toch bang worden dat de kaart niet voldoende spanning krijgt en dus nooit gaat werken.
Dat zou je alleen kunnen omzeilen door een kaart te nemen die ook een voedingskabel aansluiting heeft.
 
Meteen ook een PCI-e X16 modelletje want zoals geschreven gaat die niet sneller zijn dan dat.

www.advertentiezoeker.nl

Kleine correctie, X16 zegt niet wat over de slot versie, maar over de slotlengte.
De door TS nu gebruikte kaart is ook een X16, maar dan PCI-e versie 3.0 terwijl het moederbord PCI-e versie 2.0 is
Dus TS kan prima een kaart gebruiken met dezelfde slotlengte maar dan met een eerdere PCI-e versie
PCIExpress.jpg

PCI Express slots
Van boven naar beneden: x4, x16, x1 en x16
traditionele 32-bit PCI slot (onderin)
 
Laatst bewerkt:
Ja, dan heb ik verkeerd gelezen bij specificaties.
Card Interface (moederbord) PCI, PCI-e 2.0 x16, 2x PCI-e x1
Aantal PCI-e x16 slots 1x
Een versie 3.0 heeft ook 16 kanalen maar ik heb 2.0 niet gezien. Dat scheelt weer...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan