• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel online vs Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanBG

Verenigingslid
Lid geworden
30 aug 2017
Berichten
942
Hallo,

Op mijn werk is vandaag (mede onder invloed van de AVG) de mappenstructuur van Windows Verkenner aangepast naar Sharefile. Daarin kan ik al mijn Excel documenten gewoon terug vinden, alleen nu via Excel Online en daarmee blijken alle macro's uitgeschakeld en ook niet via Excel Online in te schakelen. Dit maakt vrijwel alle documenten waardeloos. Ik krijg wel de mededeling dat als ik die functie van Excel wil zien/gebruiken, ik het document in Excel moet openen, maar mij is niet duidelijk hoe dat dan moet.

Ga dat morgen gewoon aan de ICT-afdeling voorleggen, maar ik was benieuwd of iemand dit (her)kent en weet hoe je een bestand van Excel Online opent in Excel. Bruikbaar antwoord van de ICT helpdesk zal ik hier plaatsen, maar gezien eerder ervaringen heb ik daar een hard hoofd in :rolleyes:
 
@ Edmoor,

Het was aan het eind van de middag dat de transitie gereed was, dus ik heb nog niet alles goed kunnen bekijken (en kan dat vanuit huis ook niet) maar wat ik op jouw link zie, komt niet direct overeen met wat ik vanmiddag op mijn werk heb gezien, dus ik vrees het ergste
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Microsoft heeft er nogal een handje van om uiterlijkheden te wijzigen en knoppen te verplaatsen en de opschriften aan te passen.
Dus wie weet. Het zal in ieder geval zeer dicht in de buurt zijn en is het gewoon even spelen.
Feit blijft dat je ook de standaard Office installatie nodig hebt.
 
Ga morgen kijken wat kan en wat niet kan. Voor nu Thnx
 
Niet helemaal. Om extern op mijn werk te kunnen inloggen heb ik een speciale "connect verbinding" nodig, waarbij je via een sms op je 06 een verificatiecode krijgt om in te loggen. Kan ik allemaal wel aanvragen, maar dat wil ik helemaal niet. Ik ben daar zzp-er doe mijn ding 3 dagen per week en daarbuiten ben ik "niet thuis"

of juist wel, maar in elk geval elders
 
Laatst bewerkt:
Even een update

Gelukkig bleek vandaag dat sharefile ook gewoon via Windows verkenner te openen is en dat de bestanden dan gewoon als WORD, EXCEL et cetera bestanden te openen zijn.

Kreeg gisteren wel even een hartverzakking, want dit was allemaal niet gecommuniceerd vanuit ITC :evil:
 
Opgelost dus :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan