Export

Status
Niet open voor verdere reacties.

test1000

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2017
Berichten
258
Hoi,

Momenteel maak ik een export van een Access tabel naar .csv adhv docmd.transfertext commando.
Alles in orde.
Dit bestand wordt gestuurd naar een leverancier en wordt ingelezen in een ERP systeem.
Nu wil ik een aantal velden toevoegen aan de tabel maar ik wel deze velden niet exporteren naar .csv.

De vraag is : bestaat er een mogelijkheid om een tabel te exporteren maar niet alle velden ?
Bij exporteren (rechtermuisklik op tabel - exporteren - tekstbestand - OK - knop "Geavanceerd"
Hier kan je velden verwijderen maar dan krijg je de melding "Aantal velden in de exportspecificatie komt niet overeen met aantal in tabel".
Op welke manier kan ik dit probleem oplossen ?

Als work-around kan ik eerst de gegevens overzetten naar een soort "exporttabel" met het juist aantal velden.
Maar als het via commando dan geniet dit de voorkeur.

Thx
 
Waarom maak je niet een query die je dan exporteert?
 
Query maken waarin je de exporteren velden opneemt. Vervolgens de query exporteren.
Exportspecificatie zul je aan moeten passen/opnieuw moeten maken.

FESTER
 
Een query aanmaken is idd een optie om dan te exporteren.
Zoals ik al aangaf als een work-around.
Als het niet via een commando kan dan via query :)

Dus dank voor snelle reactie.
 
Als work-around kan ik eerst de gegevens overzetten naar een soort "exporttabel" met het juist aantal velden
Je gaf als workaround aan om een exporttabel te maken. Dat lijkt mij een onlogische optie. Een query maken om te exporteren lijkt mij niet alleen het makkelijkst, het is ook de snelste oplossing. En je creëert geen redundante data in je database die de boel nodeloos vervuilt.
Een exportdefinitie gebruiken kan uiteraard ook, maar het aanpassen daarvan kost ook best wel veel tijd. En bij een volgende aanpassing begint het feest weer van voren af aan. Terwijl je in de query alleen wat velden toevoegt of verwijdert. Kies simpele oplossingen als die er zijn :).
 
Die export van een query/tabel rechtstreeks naar CSV loopt soms de mist in al naargelang de Versie van Office en de regionale settings in Windows (Nederland en België zijn anders dan de Engelse). je zult al vlug tegen de foutmelding lopen dat de lijstscheidingstekens dezelfde zijn als het decimaalteken in Windows. Daarom voer ik al lang alles uit naar Excel en zet die export daar dan om naar CSV, vraagt maar eens F12 drukken en nog een paar klikken. Vroeger nooit problemen mee gehad maar nu veel te veel, leve Microsucks updates.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan