• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde op basis van locatie in tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janine12

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2007
Berichten
33
Goedenavond,

Ik ben op zoek naar een formule die een waarde op basis van 2 andere waarden weergeeft.
Als je een tabel hebt met gegevens op de x-as (waarde 1) en gegevens in de tabel (waarde 2), wil ik graag het getal op de Y-as weten wat daarbij hoort.
Misschien makkelijker uitgelegd; als je een salaristabel hebt waarbij je weet dat iemand in schaal 3 zit (x-as, horizontaal), trede 10 (verticaal), wil ik graag weten wat dan het bijhorende salaris (y-as) is.

Weet iemand hier een formule voor toevallig?
 
Een voorbeeldje met fictieve data gaat veel duidelijk maken.

Gr,

Joske
 
Schermafbeelding 2019-02-11 om 21.25.10.png

Ik wil de tabel met salarissen op basis van de input van de linkertabel invullen. Het gaat om om het geel gearceerde vlak waar ik graag een formule voor wil.
De schaal is hierbij de X-as en de trede de verticale waarde in de tabel.
 
Hallo,

Excel werkt met rijen en kolommen en niet met een X-as en IJ-as. Verder, zoals ook anderen al opmerkten, een voorbeeldbestandje (Excel) helpt beter dan en plaatje

PS en in dat plaatje zie ik wel een salarisschaal 3, maar (bij geen enkele schaal) een trede 10
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij doet deze het.

Knipsel.PNG

Even zoeken op somproduct en dan zal het wel lukken.
 
Volgens mij is het zo
 

Bijlagen

  • 2019-02-11.png
    2019-02-11.png
    100,9 KB · Weergaven: 48
zoiets
 

Bijlagen

  • hongerloon.xlsx
    15,9 KB · Weergaven: 29
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan