• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bart2569

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 feb 2019
Berichten
3
Ik wil in mijn productenlijst onder de rubriek “nummer” niet alleen getallen gebruiken, maar ook een combinatie van getallen en letters.
De bedoeling is dat als ik in mijn kassabon, in de rubriek “nummer”, de combinatie getal+letter ingeef, dat dan het artikel verschijnt onder de rubriek “naam” en de “prijs”.
Nu kan ik enkel getallen ingeven en deze oproepen in mijn kassabon,

Dit is mijn voorbeeld van een kassabon met code die ik gebruik:
=ALS(A8;VERT.ZOEKEN(A8;Productenlijst!C4:F611;2;ONWAAR);"") om de naam te laten verschijnen
=ALS(A8;VERT.ZOEKEN(A8;Productenlijst!G4:H611;2;ONWAAR);"") om de prijs te laten verschijnen

Voorbeeld van kassabon en productenlijst:

Bonnr. 1 11/02/2019

Nummer Naam Prijs Aantal Totaal
1000 Mand strijk € 10,00 € 0,00



Dit is mijn productenlijst

Nummer Naam Prijs Nummer Prijs
1000 Mand strijk 10 1000 10
M20 Mand strijk 20 M20 20

Als ik dan in mijn kassabon nummer “M20” ingeef, dan moet er onder naam “Mandstrijk” verschijnen en bij “prijs” dan “€ 20,00” verschijnen. Maar als ik 1000 ingeef dan moet dit ook nog lukken.
Wie weet er de formule zodat alles ingevuld wordt.
 
Boven het knopje "Nieuwe vraag plaatsen" staat: "Lees dit voordat u een vraag plaatst".......doe dat eens.
 
Welkom Bart.

Plaats even een voorbeeld bestand, dat lijkt mij gezien jouw omschrijving essentieel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan