Data kwijt> combi van geknipte videobestanden kopiëren/plakken en Windows update

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopra

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Berichten
1.897
Ben ik weer 'ns met een vraagje, beste Helpmij artsen en verplegers... :)

Heel ongelukkig iets: vannacht tijdens kopiëeracties etc. heb ik een drietal mappen met videobestanden geknipt en willen kopiëren naar een andere schijf.
Grote bestanden, dus dat is niet zomaar even gebeurd.

Tegelijkertijd kreeg ik een melding van Windows in beeld; groot blauw venster in midden met heropstartverzoek. Ik heb op 'uitstellen' o.i.d. geklikt, want die kopiëerprocessen waren nog bezig.

Vanmorgen zag ik dat de computer tóch opnieuw opgestart is. Tot m'n schrik was de knipactie niet uitgevoerd MAAR de bestanden zijn ook niet blijven staan in de bronmap.

Ik meende dat dit technisch niet mogelijk was; als een knipactie niet succesvol wordt uitgevoerd blijven ze in de bronmap staan? Dit is overigens ook wat een bevriende ICT'er me vertelde.

Weet iemand van jullie hier iets over te zeggen?
 
Tip: nooit knippen en willen plakken naar een andere schijf.
Altijd kopiëren naar een ander schijf en ook nog een backup achter de hand hebben, dan pas verwijderen.
Maar daar heb je nu niks aan...

Het terughalen van data is eigenlijk vaak profi werk.
Dat gebeurt met een zgn recovery programma.
Heb je daar kennis van? Neen, laat het een ander doen.

EN: Stop nu direct op de probleem pc, elke seconde die je langer ermee werkt wordt het terughalen van bestanden veel moeilijker, immers er worden nieuwe bestanden aangemaakt, continu, en die nemen die plekken dus in...
 
Hi Route, dank voor je reactie.

Ouwe *** hier, dus al tig jaar bekend met recoverytools en meer. Toch loop je jaren later weer ergens tegenaan waar je mogelijk eerder een oplossing voor had.

Knipmethode doe ik voortaan idd niet meer. Niet safe genoeg.

Heb voor m'n SD kaarten prime PRO SanDisk recovery tool, maar ook die is niet altijd succesvol..

Desktop is overigens verder in meer dan goede conditie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan