Ínstalleren HP laserjet 6p onder win 10 home lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

kostenzer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Berichten
2.474
Bij het installeren van mijn HP 6p laserjet printer kwam ik er achter dat die niet meer in de lijst staat van windows. Ook niet na de update.
Dus naar de HP site toe. Snel gevonden en gedownload. Alleen laat het bestand zich niet openen.
Deze app kan niet uitgevoerd worden op uw pc is de melding die verschijnt.

Hoe nu verder? Compatibiliteits-modes levert niets op.
Ik heb de bestanden ook al uitgepakt. Ik denk dan te mogen concluderen dat die files in orde zijn. Er staan dan 3 .inf bestanden. Als ik die dan kies bij printerkeuze dan gebeurt ook niets.

Ik heb hem onder win 10 op een andere pc al lang lopen lopen. Is dus al lang geleden geïnstalleerd.
Bestaat er een mogelijkheid om die installatie op de een of andere manier over te brengen van de ene naar de andere pc?

Ben benieuwd.
 
Laatst bewerkt:
Dag, ben u op de site van HP geweest? Daar zie ik geen drivers voor Windows 10.

https://support.hp.com/nl-nl/drivers/selfservice/hp-laserjet-6p-mp-printer-series/25477

Een daar gedownload bestand is, zo te zien, uitvoerbaar en niet uit te pakken.

Windows 10 zou deze printer kunnen installeren maar als u de laatste updates hebt dan ben ik niet zeker.

Wat ik zou doen, dat is de drivers downloaden voor een eerdere Windows versie zoals Vista maar wel het 32 of 64 bits besturingssysteem en dan op het bestand rechts klikken en naar Eigenschappen gaan. Daar op het tabblad Compatibiliteit voor Vista kiezen. Bevestigen en vervolgens het bestand uitvoeren.

Als u wilt kopiëren vanaf een andere computer dan kan dat omdat Windows een map maakt met daarin mappen met alle geïnstalleerde drivers. FileRepository. De uitleg staat op de pagina hier onder vermeld.

https://computertotaal.nl/artikelen/pc/hardwaredrivers-van-derden-back-uppen-in-windows-10/
 
Laatst bewerkt:
Kan dit hulp bieden? https://support.hp.com/nl-nl/document/c04759351

Omdat ik nog een HP Laserjet 5P/5MP heb staan (en niet meer gebruik), heb ik deze aangesloten op mijn desktop met OS Win10. Zonder enig probleem doet hij het nog uitstekend. De printer heb ik wel aangesloten met een USB kabel (USB to IEEE-1284 Printer Cable)
 
Laatst bewerkt:
Op de computer waar ik windows 10 op installeerde in de tijd dat de upgrade nog gratis was.. (ja nu kan dat nog steeds) kon ik de printer wel installeren.
Nu niet meer.
Ik ga straks de tip van Alfred 2 proberen.
 
Nou ik ben alweer wat verder. Waarschijnlijk heb ik het probleem kunnen oplossen.
Ik heb de twee bestanden frdpvr_drv.dll in c:\Windows\System32\spool\drivers\x64\3\ en in c:\Windows\System32\spool\drivers\x64\ vervangen door de bestanden waar de ontbrekende printer wel in staat. Nu verschijnt de printer weer in de lijst. Ik heb hem nog niet kunnen installeren. Op de laptop waar ik dit deed is hij geïnstalleerd en wil niet mijn installatie eventueel om zeep helpen.
Binnenkort ga ik dat op de bedoelde laptop doen en dan weet ik of hij het doet.
Ook dat zal ik hier melden.
Kan ik dat bestand hier uploaden zodat anderen daar ook hun voordeel mee kunnen doen?
 
Laatst bewerkt:
Toch even melden dat het gelukt is.

Ik zal jullie mijn geklungel besparen.
Uiteindelijk heb ik prnhp001.inf_amd64_081cf2b90ec9e6d5 van de ene computer naar de beoogde computer gekopieerd. Naar c:\Hp6p driver\
Bij de printerkeuze ben ik daar naar toegegaan en de inf file aangeklikt.

Nu stond hij in de lijst en hij doet het!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan