• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kostenplaatssaldo berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spetie

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2016
Berichten
48
Goedenavond,

ik zit met een formuleprobleempje. In het tabblad balans moet ik in de groene cellen een berekening maken van het saldo van een rekening per kostenplaats. Die rekening wordt gevoed door de twee andere tabbladen. Ik krijg de som.als formule echter niet zo dat dit volledig lukt. In de gele cellen staan de waarden die het zouden moeten zijn als de formule wel goed werkt. Het is vast iets simpels, maar ik kom er niet uit.

Weet iemand van jullie het antwoord?

met vriendelijke groet,

Gert
 

Bijlagen

  • Testbestand.xlsm
    15,2 KB · Weergaven: 22
Deze in C3

Code:
=(SOMMEN.ALS('Kostenplaats per grootboek'!$C:$C;'Kostenplaats per grootboek'!$A:$A;balans!$A:$A)+SOMMEN.ALS('VJP presentatie'!$F:$F;'VJP presentatie'!$A:$A;balans!$A:$A;'VJP presentatie'!$B:$B;C2))-B3

als begin, van de andere gewenste uitkomsten is mij niet direct duidelijk hoe die tot stand komen
 
zo ?
 

Bijlagen

  • Testbestand (1).xlsm
    21,8 KB · Weergaven: 20
Cow18 zo zou het inderdaad moeten zijn als er maar 1 grootboekrekening zou zijn. Het probleem is dat er op 2 tabbladen meerdere grootboekrekeningen in combinatie met kostenplaatsen zijn. Ik heb in de bijlage een tweede grootboekrekening toegevoegd, die het probleem hopelijk iets duidelijker schetst.
 

Bijlagen

  • Testbestand (2).xlsm
    15,5 KB · Weergaven: 14
normaal gezien kan je onderstaande ook doen met formules op tabellen, zodat je bereiken automatisch worden aangepast ipv. ganse kolommen of zoals in mijn geval 1000 regels.
Maar ik weet eventjes niet hoe je kolomverwijzigen in formules absoluut kan vastzetten, als je die gaat doorkopieren of slepen.
Dus dit is een ouderwetse formule.
 

Bijlagen

  • Testbestand (2) (1).xlsm
    21,6 KB · Weergaven: 21
normaal gezien kan je onderstaande ook doen met formules op tabellen, zodat je bereiken automatisch worden aangepast ipv. ganse kolommen of zoals in mijn geval 1000 regels.
Maar ik weet eventjes niet hoe je kolomverwijzigen in formules absoluut kan vastzetten, als je die gaat doorkopieren of slepen.
Dus dit is een ouderwetse formule.

Dit werkt. :) Bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan