• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kleuren + optelling lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

hospelino

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2018
Berichten
28
Goedemiddag,

Ik ben bezig met een opzetje om uren in te kunnen vullen in dit document.
Heb al één en ander uitgevogeld. Maar ik loop nu echt vast op een aantal punten.

Indien men een snipperuur (vrije uren) invult doet dit men door te typen: v8
Voor bijzonder verlof is dit bijvoorbeeld: b2 <<<< deze zou in kolom AH9:AH20 opgeteld moeten worden?? Telt nu op bij opgenomen uren??
Voor overuren typ je: o3 <<<< deze zou in kolom AI9:AI20 opgeteld moeten worden??
Opgenomen uren (kolom AG9:AG20) doet om een vage reden niet goed optellen
De feestdagen wilde ik graag weer laten geven, op basis van tabblad feestdagen en gekozen jaartal.


Uiteindelijk is het de bedoeling dat ik dit blad kopieër voor het aantal medewerkers
Zodat het per medewerker een beetje is bij te houden.

Wie zou mij hiermee kunnen helpen?
 
In je formule in kolom AG staat (versimpeld) "ALS(LINKS(..)="b";...)+ALS(LINKS(...)="v";...)". Dan gaat er geen lichtje branden dat deze 2 typen vrije uren bij elkaar opgeteld worden? Oplossing is dus de formules uit elkaar trekken:
Code:
AG9: =SOM(ALS(LINKS($B9:$AF9;1)="v";--DEEL($B9:$AF9;2;2);0))

Alternatief:
AG9: =SOM(ALS.FOUT(--SUBSTITUEREN($B9:$AF9;"v";"");0))
Let op: Matrixfuncties, dus afsluiten met Control+Shift+Enter.

In de formules voor de andere kolommen vervang je v door b of o. Bij de optelling zie ik geen problemen.
 
Laatst bewerkt:
Hoi AlexCel,

Dank voor je reactie. Het werkt inderdaad! Super :)

Ik zit alleen nog met 1 ding en dat is de feestdagen (geel gekleurd) Daar is ook iets mis mee...
 
En nu mogen wij raden wat er mis is met de feestdagen?

Enige toelichting is wel handig als je ook hier nog wat hulp bij wilt...
 
AlexCel, je hebt helemaal gelijk.

Wat ik bedoel heeft te maken met de voorwaardelijke opmaak van range $B$9:$AF$20
Wanneer men in cel B1 het desbetreffende jaartal in vult zouden de desbetreffende feestdagen (uit tabblad Feestdagen)
Doormiddel van een geel kleurtje weergegeven worden in die range.

Dit heeft gewerkt maar op 1 of andere manier heb ik die formule per ongeluk verkracht zegmaar…

Bijgevoegd een update van het excelbestand
 
Als formule in jouw VO
Code:
=MATCH(DATE($B$1;ROW()-8;B$8);Feestdagen!$B$4:$B$99;0)
Mogelijk even vertalen.

In het voorbeeldbestand werkt het niet correct omdat je koppelingen hebt naar een ander bestand.
 
Thanks!!!! hij doet het!! Voor een leek valt het allemaal niet mee ;)
Maar wel leuk om er zo aan te werken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan