Kan foto's op CD niet lezen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Aks je gewoon in Windows Verkenner naar de CD-DVD drive (meestal F: of G: ) gaat, opent die dan standaard zoals op de afbeelding of zie je de bestanden dan wel normaal zoals in Verkenner hoort? Probeer dan te kopiëren naar een HDD.
 
Wat Senso zegt, gewoon met de Verkenner doen.
 
Wanneer ik via de verkenner op het bestand (Scheepswerf) klik, dan wordt nero ingeschakeld en krijg ik een beeld op het scherm waarop ik de bestanden kan zien (met x ervoor). Daar kan ik vervolgens niets mee. Niet kopieren naar HD en niet openen.
Zie bijlage "kan foto's op cd niet lezen" op vorige pagina.
 
Er wordt kennelijk een Autostart uitgevoerd.
Klik met rechts op de CD speler en kies dan eens Openen of Bladeren of Verkennen.
 
Laatst bewerkt:
Als ik goed naar het nero schermpje kijk. Lijkt het mij eerder een niet afgesloten multisessie cd die nog niet afgesloten lijkt te zijn.
 
Kijk of je op die afbeelding in de interface van Nero kunt komen. Anders Start Nero (Express) eens gewoon op (zonder die CD) en ga dan naar > Instellingen/voorkeuren/preferences en vink daar automatisch opstarten uit. Zijn vaak checkboxes en loop die even na. De betreffende uitvinken en pc opnieuw opstarten. Dan moet die verdwenen zijn.
 
Er is geen enkele indicatie dat er problemen zijn met de CD. Het is gewoon zoals Edmoor en ik aangeven een Autostart van Nero Express. Dus kijk eens even naar deze of deze.
 
"Er is geen enkele indicatie dat er problemen zijn met de CD". Klopt. Ben ik me ook van bewust. Het leek me echter nuttige info. Had ik er mss even bij moeten zeggen.
 
Alles geprobeerd. Leek er inderdaad op dat de cd kopie niet geheel was afgewerkt, maar er viel niets mee te beginnen, helaas.
Allen bedankt voor het meedenken en de goede raad.
grts.,

Henk Sr
 
Zet de foto's altijd zo op een CD en brand met simpele software zoals XPBurner oid dan heb je de bemoeienis van de Nero Expres e.d. iig niet...
 
Als je in het plaatje uit #1 op de knop volgende klikt kan je waarschijnlijk ergens op Finaliseren klikken.
Probeer dat eens.
 
Lijkt mij voor de hand liggen dat je eerst een aan de slag gaat zoals Edmoor aangeeft, immers je zit dan toch in Nero Express! Lukt het daar niet, start Nero Express dan apart op. Dan kun je de opties nalopen. Is dat Nero-gebeuren niet achterhaald?
 
Alles geprobeerd. Zelfs na "melding volgende en daarna branden" een lege schijf er in gedaan. Werd gebrand, maar was onleesbaar.
Bedankt voor het meedenken, maar ik geef het nu op.
grts.,

Henk Sr
 
Maak even een tekstbestand of Kladblok en zet er onderstaande inhoud in:

cls
cd\
xcopy F:\ C:\test\/s/e/v


Schijfletters aanpassen naar de drive waar zich de cd in zit. F en G zijn de meest gebuikte cd-dvd driveletters. F: is de bron en C:\test\ is het doel

Opslaan op bureaublad als Kopie.bat dan dubbelklikken en kijken op de C-schijf in/onder de map test Waarom .bat omdat het dan een batchfile wordt. En dan is het uitvoerbaar.
Hopelijk worden de mappen en bestanden dan naar C:\test\ gekopieerd en staan ze daar dan.
 
Laatst bewerkt:
Heb het geprobeerd Senso, maar bij mij werkt het niet.
Kan geen bestand genaamd test vinden.

grts,
Henk Sr
 
Het is ook geen bestand maar een map op de C-schijf. Die wordt aangemaakt door die opdrachtregel.
Er staat kopieer alles van F naar de map C:\test\
Dus navigeer naar C en dan naar de map test en kijk of daar mappen en/of bestanden staan.

De map test kan onder- of bovenaan de lijst staat en niet per se op alfabetische volgorde omdat die net nieuw is aangemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan