• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vanuit Word naar Excel en dan van verticaal naar Horizontaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

TiemenJan01

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 feb 2019
Berichten
1
Zeer geleerde Excel experts,

Ik kan mij aardig met excel redden maar nu loop ik tegen iets aan en kom er niet uit. Het volgende is het probleem:

Ik heb van internet een lijst geselecteerd en gekopieerd in Word, ik heb nu 358 pagina's met data
Die data heb ik gekopieerd naar excel en iedere regel in Word wordt een cel in Excel.
Nu is het zo dat de data in cel A1, A7, A13, A19 etc. laten we zeggen een naam bevatten A2, A8, A14, A20 etc. bevat het Adres etc etc.

Nu wil ik graag die data horizontaal naast elkaar hebben, maar ik krijg het niet voor elkaar om in een (nieuw)tabblad de data uit A1, A7,A13,A19 te selecteren onder elkaar. Wel als ik het intyp maar jullie snappen dat ik met 358 pagina's dan nog even aan het typen ben.
Wie weet een formule om dit te kunnen doortrekken, ik heb de formule =OFFSET($A$1,ROW(A1)*6)-1,0) al geprobeerd maar die werkt alleen voor getallen!

Dus als jullie een oplossing hebben hou ik mij aanbevolen.

Bedankt voor de hulp en inspanning.

Tiemen Jan
 
Sidenote: je kan soms rechtstreeks tabellen van internet importeren in Excel. Kijk in menu Gegevens > submenu "gegevens ophalen en transformeren" item "Van het web" > URL ingeven, en kijk eens wat er gebeurt.

OFFSET kan ook wel met tekst werken. Dus voor meer hulp: zie post #2.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan