externe schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

riafaasse

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2008
Berichten
288
Goedemorgen,

Kan mijn externe schijf niet openen, ik krijg de melding dat de parometer onjuist is. Wat kan ik doen?

Groetjes Ria
 
Goedemorgen,

Helaas helft dit programma ook niet. Heb dit al eerder geprobeerd.

Gr. Ria
 
Op een ander systeem ook deze fout? (voor de zekerheid....)

verder:
Heb je extra backups?
Neen?
Durf je het zelf dan wel aan?
Het risico dat je alles kwijt raakt door het zelf te doen is reëel.
Sommige recovery software kan er mee om gaan andere niet.
Dus het blijft riskant.

Zelf gebruik ik vaak GetDataBack maar is niet gratis. Maar ik kan niet zeggen of dat de oplossing is. Er is een trial, dus je kunt het proberen.

Tja... vervolgens is het rond kijken wat er is zoals:
https://www.easeus.com/storage-media-recovery/external-hard-drive-not-initialized.html

Zo zoek ik dan meestal.
 
Laatst bewerkt:
Heb dit allemaal al geprobeerd. In ieder geval erg bedankt voor de moeite!!!
 
Kijk hier even naar.

chkdsk /F /R /X H: waarbij H: de stationsletter is. (Voer dit uit vanaf de CMD-prompt en zorg ervoor dat u bent aangemeld met ADMIN (administrator rechten). Houd er rekening mee dat dit wel of niet werkt en dat u daardoor mogelijk uw gegevens op deze schijf kwijtraakt.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Ria,

Een vraagje, is het een vaste externe harde schijf of is het een externe houder waar je een harde schijf kunt in plaatsen?
Ik heb dit ooit ook eens voor gehad en het was uiteindelijk de houder die kapot was???
Een andere externe HD houder gekocht en alles was opgelost.

Succes
 
Het is een vaste harde schijf. Had hem een poos niet gebruikt en nu krijg ik steeds te lezen dat de parometer niet werkt.

Gr. Ria
 
nu krijg ik steeds te lezen dat de parometer niet werkt
Dat is bekend. Kun je wel herhalen maar het schiet meer op als je aan de slag gaat en dan aangeeft wat je hebt uitgevoerd. Zie geen screenshot van de error en ook niet van schijfbeheer.
Vraag me af wat je dan mist als je hem een poos niet hebt gebruikt. Koop een nieuwe want werken met een onbetrouwbare schijf is zeer onverstandig i.v.m. gegevensverlies.
 
Laatst bewerkt:
Wat ik mis? Ik had nu gegevens nodig en die staan op mijn schijf, vandaar.... En bovengenoemde antwoorden van mij op de vragen staat wat ik al gedaan heb. Maar niets werkt. Er komt gewoon niets tevoorschijn. Kan alleen een printscreen maken van de woorden de parameter werkt niet.
 
Wat heb je gedaan en wat heb je niet gedaan? Het is voor mij niet 100% duidelijk. Op een andere pc aangesloten? Onder schijfbeheer (Rechtermuisklik > Deze computer > Beheren > Schijfbeheer) gekeken of die een schijfletter heeft? Nee, dan een schijfletter toekennen. Schijfcontrole gedaan?
 
Ik heb een programma gedownolad van easeus, maar dat werkte niet. Zag heel even al mijn opgeslapen gegevens, maar die verdwenen weer. heb de schijf verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar ook dat hielp niet. Heb bij schijfbeheer gekeken en printscreen gemaakt, maar krijg hem niet op dit bericht geplaatst. :( . De pc sluit ook niet snel meer af. Duurt heel lang als de schijf aangesloten is.
 
Het best om het lokaal iemand te laten doen.

Op eigen risico een Swiss Knif usb stick op basis van hirensbootcd.
Met Rufus de iso op een usb stick zetten.
https://www.hirensbootcd.org/download/

Daar staat rescue programmas op voor FAT en NTFS, dus je moet weten hoe de probleem schijf opgezet is.
Runtime GetDataBack for FAT v4.3.3
Runtime GetDataBack for NTFS v4.3.3
Runtime GetDataBack Simple v5.0.0

EN: je moet een grotere schijf kopen extern dan de probleemschijf.
Met de hirensbootcd CD of usb stick opstarten en dan met die programma's kijken of het te redden is en dan op de nieuwe schijf terug zetten.
Handleidingen zijn er volop via Googel te vinden, gaan we niet over typen....
Kan zijn dat het een demo blijkt te zijn dan weet je iig dat de data te redden zijn en kun je het kopen ca 4 tientjes.

Of je gaat met de gratis test disk aan de slag. Let op: niet geschikt voor onervaren gebruikers. Wel heel veel info te vinden op internet.

Tja eea is niet zonder risico, als je geen ervaring hebt zou ik het zelf niet doen, de kans op mislukken is erg groot...
Je bent gewaarschuwd.

Tja.. een extra backup is geen luxe... helaas kom je daar nu pas achter... je bent niet de enige....
 
Dan kan ik je niet verder helpen. Sluit hem nog aan op een andere pc en als het dan niet lukt, breng de schijf weg naar een pc-winkel.
Tja.. een extra backup is geen luxe... helaas kom je daar nu pas achter... je bent niet de enige....
Iedereen weet of kan weten dat men systeemkopieën en back-ups moet maken. Het heeft precies 12.866 keer op dit forum gestaan! Ga het nu niet nog eens herhalen. Als mensen veel werk, zorgen en ellende willen hebben, moeten ze het zelf maar weten.
 
mijn backups staan op de harde schijf, mij is toen verteld dat dit altijd goed gaat. dus.... maar in ieder geval iedereen bedankt voor de moeite. Heb dit erg gewaardeerd
 
Dat is heel goed dat je dat gedaan hebt maar er is jou toen onvolledig advies gegeven. Dat is een slechte zaak en had niet mogen gebeuren. Ik schrijf altijd, maak meerdere systeemkopieën en (data)back-ups op verschillende externe HDD's. Immers een externe schijf kan altijd defect raken. Ik heb meerdere externe HDD's waar de back-ups van de verschillende schijven op staan. Want elke schijf kan zo maar defect raken. Al vaak meegemaakt.
Maak ook altijd een Recoverymedium (CD-DVD-USB-stick) want vaak als je herstellen moet kan dit uitsluitend vanuit die herstelomgeving. Dan moet je dus opstarten en booten van dat medium. In de BIOS kun je die volgorde snel wijzigen.
Geef schijven een naam want in de herstelomgeving kunnen schijfletters wisselen!

Dus Ria, je kunt zien dat ik echt mijn best voor je doe. Helaas kan ik niet alles oplossen. Behalve de oploskoffie dan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan