Nieuwe pc build start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zoroarkka

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 feb 2019
Berichten
2
Hallo,

Ik heb allerlei nieuwe componenten laatst aangeschaft voor mijn pc en in elkaar gezet. Gisteren heb ik eindelijk de power supply kunnen aansluiten en ben ik gaan kijken of die werkte. Dit bleek niet het geval helaas. Hij ging voor letterlijk 1 seconde aan en ging vervolgens weer uit. Ik heb alle kabels gecheckt of de verbindingen ok waren. Dit is het geval, dus daar zou het niet aan moeten liggen.
Vervolgens heb ik ook de videokaart en de HDD's losgekoppeld om te kijken of het probleem daar ligt. Dit ook omdat deze componenten uit de oude pc komen. Maar nog steeds wou de pc niet booten.
Zijn er mensen die tips hebben voor mij of dat ze hetzelfde probleem hebben gehad met een nieuwe build. Ik hoor het graag.
 
Welkom op het Helpmij.nl forum, U heeft geen nieuw moederbord en de processor is geschikt hiervoor? Geheugen is de juiste soort en geplaatst volgens de regels die in de handleiding van het moederbord staan? Probeer een voeding tester te lenen via de Peerby app want dan lijkt het op te weinig spanning. Tester stekkers kopen kan ook via eBay.com maar dat duurt twee weken. Google de voeding eens op site: newegg.com en lees de reviews. Ze zijn wel eens D.O.A. Kijk of er kortsluiting ergens is en aan de bovenzijde van stekkers of de soldering aan de pinnen goed is. Dan zitten de stekkers wel goed maar is de bedrading los. Een niet draaiende CPU ventilator kan de computer doen beveiligen en de fan kan op de verkeerde aansluiting daarvoor geplaatst zijn. Verder moet ik er ook nog even over nadenken maar als alles al werd uitgebouwd dan blijft het bovenstaande over.
 
Opgeven van de gebruikte hardware, merk en type moederbord, geheugen en videokaart en OS kan veel helpen.
EATX stekker ook aangesloten?
 
De volgende componenten heb ik nieuw gekocht:
- MSI B360M Mortar Titanium Moederbord
- Corsair Vengeance RGB Pro 2x 8gb
- Intel core i7 - 7700
- Artic Freeze 33 CPU koeler
- Corsair VS450 voeding

De componenten die ik al had en heb meegenomen naar deze build zijn:
- Asus Nvidia Gforce GTX1060
- Seagate Barracuda 2TB HDD en 1TB HDD
En een DVD-ROM speler van Samsung
 
Hallo

Geen flauw idee hoe veel ervaring je bezit ...

Uiteraard heb je de afstandsbusjes tussen motherboard en systeemkast korrekt geplaatst , zodat deze geen sluiting maken...

Peter
 
https://www.msi.com/Motherboard/support/B360M-MORTAR-TITANIUM.html#support-cpu

In de lijst staat net jou processor niet.

Bekijk ook de onderstaande lijst met geheugens. Had ik toch een beetje gelijk met dat je de handleiding dient te raadplegen. Waarschijnlijk is het nummer van het geheugen CMW16GX4M2C3200C16W zoals hier geadverteerd: https://azerty.nl/product/corsair/3544001/vengeance-rgb-pro-geheugen-ddr4

https://www.msi.com/Motherboard/support/B360M-MORTAR-TITANIUM.html#support-mem-3

Andere suggesties blijven evengoed nuttige adviezen. Succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan