• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rangschikken nieuwe stand

Status
Niet open voor verdere reacties.

frapiet

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2016
Berichten
13
Beste mensen,

Dit bestandje is voor een schaakcompetitie. De oude stand staat in kolom c (nummer) en d (naam). In kolom e is de nieuwe waarde ingegeven, zodat na ranking in kolom f de nieuwe volgorde komt te staan. Het lukt me niet om in kolom i cel i3:i32 de juiste formules te krijgen om de nieuwe stand weer te geven. Kolom h (nieuwe nummer 1) en kolom i (naam). Deze formules wil ik graag kopieren naar i34:i63. Na mijn vergeefse zoektocht doe ik graag een beroep op jullie deskundigheid. Wie kan mij helpen?
 

Bijlagen

  • rangschikken nieuwe stand.xlsx
    9,9 KB · Weergaven: 18
In I3
Code:
=INDEX($D$3:$D$32;VERGELIJKEN(H3;$F$3:$F$32;0))
 
...met een kleine aanvulling:
Code:
=ALS.FOUT(INDEX($D$3:$D$32;VERGELIJKEN(H3;$F$3:$F$32;0));"")
 
beste timshel en conseclusie,

Hartelijk dank voor het antwoord. De formule geeft in i3 het goede antwoord. Alleen als ik de formule van i3 kopieer naar i32 geeft dat in een aantal cellen geen resultaat. bv in i10 zou f moeten komen te staan.
 
O? Bij mij staat gewoon f in I10.
Als je mijn formule gebruikt, dus zonder de ALS.FOUT, verschijnt er dan een foutcode?
Kom je er niet uit? Plaats dan het voorbeeldbestand met de formule zoals jij hem erin plakt.
 
hierbij het bestand zoals ik het zie.
 

Bijlagen

  • rangschikken nieuwe stand1.xlsx
    10,3 KB · Weergaven: 13
Probeer het eens met wat $-tekens... (oftewel: de formule zoals in post #3).
 
Beste mensen,

Daar had ik nog niet naar gekeken. Heel erg bedankt voor jullie hulp. De formule werkt geweldig!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan