bepaalde waarde ingeven bij celkeur

Status
Niet open voor verdere reacties.

Doohan

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2012
Berichten
374
Beste helper,

Ik wil graag een bepaalde tekst weergeven als de interior color rood is. daar gebruik ik volgende code voor die niet werkt maar ik zie niet waarom. Heeft iemand een tip voor mij.
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)

Dim bb As Range
    For Each bb In Range("B4:O34")
        If bb.Interior.Color = vbRed Then
             bb.Text = "Martin"
             bb.EntireColumn.AutoFit
    End If
    Next
End Sub
Bij voorbaat dank
 
sorry heren voor het lastig vallen. bb.text moest bb.value worden dat was het. het werkt weer
 
Dames komen niet voor op dit forum?
Waarom gebruik je Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)? Bij elke cel die je selecteert wordt de code uitgevoerd!
 
@Vena
Hoe zou je het dan doen?
Ik sta open voor suggesties
Dames komen niet voor op dit forum?
Waarom gebruik je Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)? Bij elke cel die je selecteert wordt de code uitgevoerd!
Bij voorbaat dank,
Homo sapiens
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen idee wat het nut van de code is. Als je een cel rood maakt dan moet er "Martin" komen te staan of?
 
Ik weet het eigenlijk ook niet, mijn baas vroeg of zoiets mogelijk was. Dus ik had de code in #1 geprobeerd. En kwam erachter dat hij wel werkte met BB.value. (ZIE #2) En toen kwam U met commentaar. Dus daarom vroeg ik wat een andere suggestie was. Het is voor mij ook meteen een leer momentje. Dus daarom sta ik open voor suggesties. Dat "Martin"is mijn naam die ik gebruikt voor mijn test. Ik probeer te leren om netjes VBA te gebruiken. Als ik de kennis van SNB, Edmoor of U. Zou kunnen binnen slurpen zou ik al zeer gelukkig worden. Maar helaas gaat dat maar met kleine korte stapjes.

Punt is ik heb werkende code. Dus hoe baas het verder toe wil passen ga ik nog van hem horen.
Ieder geval vriendelijk dank.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan