Opslaan niet mogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tja, Defender mag dus op het niveau van een admin ingrijpen, het is net alsof je zelf de UAC tav dat punt scherper instelt.
Of je accepteert die "bemoeienis" van Defender of je schakelt Controlled folder access uit.
Meer smaken lijken er niet te zijn als je die optie aan wilt laten.

Kijk voor de zekerheid nog eens naar de geavanceerde rechten van die folder of je Defender daarmee kunt overrulen voor die speciale folder.
Anders .. is het gelijk aan het uitzetten van die optie...
 
Neem me niet kwalijk maar duidelijk is dat je post 11 dan hebt laten liggen? Dat had je toch geen tijd gekost om dat even te proberen. Maar je laat in de loop van de topic wel anderen naar een oplossing zoeken. Niet erg prettig moet ik zeggen. Moeten helpers dan telkens vragen of je iets hebt uitgevoerd? Lijkt er wel op.

Als ik dat lees kan het best een nuttige functie zijn maar gaat mij te ver. Ik lees ook dat je daar de instellingen kunt aanpassen. Kan ik niet nakijken.
Die foutmelding is dan onzinnig. Geef dan een error: "Protected by Controlled Folder Access" dan weet je gelijk waar je aan toe bent!
 
Laatst bewerkt:
Senso, ik wil niet met enig disrespect overkomen; in post 12 heb ik wel degelijk mijn resultaten gedeeld t.o.v. post 11. Overigens leek het probleem zich niet altijd voor te doen, daarom dat mijn antwoord soms op zich liet wachten zodat ik het e.e.a zou kunnen uitsluiten, echter bleek deze aanname onjuist zoals de conclusie uit mijn vorige post.

Zojuist heeft het probleem zich weer voorgedaan. Deze keer bij het opslaan van een screenshot gemaakt met het Windows knipprogramma. Voordat dit optrad heb ik de laatst voorgestelde oplossing doorlopen. Uit- en weer inschakelen lijkt niet te helpen. Alleen uitschakelen lijkt de truc te zijn geweest.

Nu heb ik jouw link bezocht en daar is weer gelinkt naar een pagina met het voorstel om apps toe te staan, dus ga ik kijken of het toevoegen van uitzonderingen iets oplevert om CFA ingeschakeld te kunnen laten. Ik laat van de week even weten of dat helpt en daarna markeer ik dit topic als opgelost.

Voor zover allen bedankt voor de tijd en energie die jullie hebben genomen om mee te denken.

Edit:
Uitzonderingen toevoegen heeft niets opgeleverd. Oplossing is dus om Controlled folder access uit te schakelen.
 
Laatst bewerkt:
Controlled folder access=lijkt wel alle rechten voor gebruikers en admins (?) weghalen...
Welke zin heeft dat? Dan valt er niet te werken, compleet doorgeschoten optie van Windows Defender...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan