Opslaan niet mogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Treud

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2015
Berichten
36
Beste HM'ers,

Al zo'n 3 weken kamp ik met een probleem dat mij erg hindert. Wanneer ik op school ben kan ik (vooral) office-documenten niet opslaan. Maar ook bij andere programma's, zoals KeePass, wil de melding 'File not found' wel eens optreden. Terwijl het bestand gewoon op de locatie staat waar ik het wil opslaan.



Ondertussen ben ik tot de ontdekking gekomen dat deze melding alleen optreedt wanneer ik mijn documenten op de D-schijf wil opslaan. Dus, nu kan ik deze documenten iedere keer op mijn C-schijf opslaan en daarna overzetten naar de D-schijf.

Bij schijfbeheer is niets opmerkelijks te zien en bij CrystalDiskInfo kan ik aflezen dat de hardware nog steeds gezond is.

Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?
 

Bijlagen

  • Screenshot_1.png
    Screenshot_1.png
    7,3 KB · Weergaven: 46
  • Screenshot_2.png
    Screenshot_2.png
    31,8 KB · Weergaven: 55
Het pad dat in het eerste plaatje wordt getoond bestaat wel helemaal?
Dus inclusief die (IMS)?
 
Het opgegeven pad is helemaal correct opgegeven en bestaat ook daadwerkelijk. In Windows verkenner kan ik er naar navigeren. Onderstaande melding is ondertussen ook tevoorschijn gekomen.

Screenshot_3.png

Overigens heb ik voldoende ruimte op mijn schijf

Screenshot_4.png
 
Laatst bewerkt:
Kan je er, naast dat je er kan naar kan navigeren, ook bijvoorbeeld een nieuw tekst bestand aanmaken met Kladblok?
 
Dat is mogelijk. Zowel binnen Windows Verkenner als binnen Kladblok.
 
Zet de rechten van de D-schrijf nog eens helemaal goed van allem mappen.
Zeker van D:\users\Bart.....
Mss is daar iets aan de hand?
Draai voor de zekerheid nog een herstel van MS Office.
En doe toch eens een
chkdsk voor de C en D schijf
& een:
scan fc now

Beiden na elkaar.... niet gelijk laten lopen.

En dan? Meldingen of...?
 
Laatst bewerkt:
Tijdens het controleren van alle rechten bij alle mappen heb ik niets opmerkelijks gevonden. chkdsk and sfc scannow heeft volgens mij ook niets opgeleverd.

Screenshot_5.png

Screenshot_6.png

Screenshot_7.png
 
Jammer maar dan weet je dat iig zeker, had gekund. Altijd goed om daar standaard mee te beginnen.

En de MS Office repair/herstel installatie?
 
Laatst bewerkt:
De repair heb ik nu uitgevoerd. Hiervoor moest ik het document volgens de workaround opslaan en afsluiten. Daarna is de melding vaak weg als het document opnieuw geopend wordt, dus ik zal het een paar dagen afwachten en dan laat ik sowieso nog even weten als het opgelost is of niet. Bedankt voor de hulp zo ver!

Ik zie geen chkdsk /f Overigens die Users staan normaal toch op de C en zijn gekoppeld aan het account. Zijn die wel op de juiste wijze verplaatst?

De users zijn niet verplaatst. Ik heb op de D-schijf een nieuwe map aangemaakt met de naam Users > Bart. Vervolgens heb ik de locatie van de mappen op de C-schijf gewijzigd naar D:/...

Dit is echter al een langere tijd (vorig jaar oktober, denk ik?) en dit probleem is er pas een aantal weken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens MickeySoft zou dit moeten werken.

Turn off Controlled Folder Access:

Select Start > Settings .
Choose Update & security > Windows Defender.
Select Open Windows Defender Security Center.
Select Virus & threat protection, and then choose Virus & threat protection settings.
Under Controlled folder access, turn it on or off.


Overigens, bij de meeste mensen waar deze oplossing voor werkte, was het voldoende om de instelling een keer te wijzigen, daarna konden ze de instelling gewoon weer terugzetten op de oude stand.
 
Laatst bewerkt:
Zojuist heeft het probleem zich weer voorgedaan. Deze keer bij het opslaan van een screenshot gemaakt met het Windows knipprogramma. Voordat dit optrad heb ik de laatst voorgestelde oplossing doorlopen. Uit- en weer inschakelen lijkt niet te helpen. Alleen uitschakelen lijkt de truc te zijn geweest.
 
Ik vertrouw het pad niet. Achteraan de eerste regel zie ik / ipv \of lijkt dit zo. Kijk dat pad nog eens na. (IMS) kan die daar mee overweg? Dat Windows Defender zich daar mee bemoeid is een vervelende zaak. Heb je in het verleden ook wel eens Bitlocker gebruikt?

Heb je een chkdsk /f gedaan via de prompt met adm rechten?
 
Laatst bewerkt:
BitLocker heb ik niet gebruikt. Overigens treedt dit probleem niet alleen op wanneer ik iets in de map (IMS) wil opslaan. Ook op het D:/Users/Bart/Bureaublad kan deze melding optreden.
 
@Senso:
Zowel een \ als een / mogen worden gebruikt.
De standaard op Windows is echter de \ en daar zou ik dan in ieder geval voor kiezen.
Het zal niet het probleem van TS verhelpen.
 
Als ik / probeer dan zegt die > De syntaxis van de opdracht is onjuist.
De vraag is dan, zie post 17, is dat een geldig pad in Verkenner? Denk ik niet. Is vragen om problemen.
 
Laatst bewerkt:
Dat ligt eraan waar je dat doet. In een DOS venster zal dat inderdaad niet gaan.
Vanuit VBA werkt dat wel.
 
Check je systeem een met Malwarebytes (2 weken volledige werking gratis, daarna alleen handmatig).
 
Ik zie dat je de schijven geen naam hebt gegeven. Geef die C eens de naam W10C en die externe Merknaam (kort)D. Altijd handig bij het maken van systeemkopieën en back-ups.

Deze nog gevonden. Weet niet of dat voor Windows ook op gaat. Nog een chkdsk /f gedaan?
 
Laatst bewerkt:
Het probleem heb ik deze week verder onderzocht en ben tot de conclusie gekomen dat het niets te maken heeft met het pad, dus ook niet met de '/' of de '\'. Het uitschakelen van Controlled folder access verhelpt het probleem onmiddellijk; opnieuw inschakelen zorgt dat ik de melding wederom ontvang.

Ook heb ik 'chkdsk /f' uitgevoerd en MBAM laten scannen, zonder resultaat. De schijven een benaming geven heeft ook niets opgeleverd, noch de link naar Apple's website.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan