Nieuwe gaming monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

michieljansen94

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2014
Berichten
23
Goedenavond,

Het is al weer een tijd geleden dat ik een nieuwe monitor heb aangeschaft. Heb momenteel de LG 24EN43, een full hd 60 hz monitor. Ik vraag mij af of er veel verschil is met de huidige gaming monitoren.
Mijn pc specs zijn als volgt:
-intel core i5 6600k
-nvidia gtx 1060 6gb
-asus z170 pro gaming moederbord
-16 gb RAM
-windows 10

Ik heb zelf even wat rondgesnuffeld, echter zie ik door de bomen het bos niet meer. Wat is de beste resolutie voor mijn systeem? En is 144 hz zo veel beter dan 60 hz?
Mocht ik een nieuwe monitor aanschaffen, dan zit ik te denken aan 27 inch. Prijs max 300.

Alvast bedankt voor de hulp!
 
e901fdd8ee33d48fa1e669a6dadbd8e0

Coolblue heeft een mooie uitleg op de site staan
https://www.coolblue.nl/advies/monitor-refresh-rate.html#id-240hz
Voor snelle frequenties heb je een displayport nodig, die heeft jouw videokaart
Let bij je keuze ook op het soort paneel wat gebruikt wordt.
Wil je goedkoop met fletse kleuren (relatief gezien natuurlijk), maar een snelle response tijd dan kun je volstaan met een TN paneel, wil je betere kleuren dan zal het een VA paneel worden maar die hebben meestal een hogere responsetijd.
IPS panelen hebben de mooiste kleuren, maar vaak ook de traagste response tijd, tenzij je naar de duurdere panelen gaat kijken.
https://www.coolblue.nl/advies/gaming-paneel-kiezen.html
 
Laatst bewerkt:
Je merkt het alleen als er iets snel gaat anders niet, heb een 60Hz en een 144Hz en heb geen snelheids-games, merk geen verschil.
 
Je merkt het alleen als er iets snel gaat anders niet, heb een 60Hz en een 144Hz en heb geen snelheids-games, merk geen verschil.
Daar heb je helemaal gelijk in, maar omdat TS een 'gaming mobo' heeft en er specifiek naar vraagt, vandaar mijn antwoord en verwijzing naar Coolblue, die hebben een redelijk fatsoenlijke uitleg en keuzehulp alhoewel die voor iedereen natuurlijk persoonlijk is.

Ik zit nu achter mijn 'werk-pc' en heb totaal geen last van de 60 Hz en 20ms response tijd :p:d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan