• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gedefineerde naam in koptekst plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor de LeftHeader
Code:
Sub VenA()
  ar = Sheets("namen").Cells(1).CurrentRegion
  ActiveSheet.PageSetup.LeftHeader = "&B&14" & ar(1, 1) & Chr(10) & "&I&11" & ar(2, 1) & Chr(10) & "&B&I&U&8" & ar(3, 1)
End Sub
 
Laatst bewerkt:
@jempi10 en @VenA
Super! Heel veel dank.
Hier ben ik heel erg mee geholpen.
Mooi ook die verwijzing naar de MS-pagina, die voor @jempi10 ook een eye-opener zal zijn.
Daar leerde ik dat de 1e "&B" bold/vet aan zet en de 2e "&b" bold/vet weer uit zet.
Het blijft net zo lang aan tot je het uit zet, en daarbinnen kan het dan gecombineerd worden met andere opmaak.
Lettergrootte wordt logischerwijs wel direct aangepast.
Ook begrijp ik nu dat Chr(10) een linefeed geeft en hetzelfde effect heeft als vbLf (toch?).
En dat je gedefinieerde namen kunt gebruiken ipv celverwijzingen als je de naam tussen [] zet, bijv [plaatsnaam].

Nogmaals veel dank. Klasse.
 
Is een aardig goede analyse. Let er wel op dat gedefinieerde namen niet uniek hoeven te zijn.
 
@VenA

Inderdaad heb ik veel bijgeleerd, waarvoor dank.

Toch nog een vraagje: waartoe dient de 1 in?

Code:
ar = Sheets("namen").Cells([COLOR="#FF0000"]1[/COLOR]).CurrentRegion
 
Cells(1) is de eerste cel van een bereik. In dit geval de eerste cel van Sheets("Namen"). Range("A1"), [A1], Cells(1,1) mag ook.
 
@ VenA

Bedankt.

Meende dat eerst de rij wordt vermeld, daarna de kolom.
Als er slechts 1 cijfer staat, is het dus de kolom.
Vergis me dus.
 
Nog niet geheel correct

Code:
msgbox range("d10:e50").cells(1).address
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan