• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kolommen vergelijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

LotteL

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2019
Berichten
7
Wie kan mij helpen? Ik heb een kolom waarin bepaalde teksten (werkzaamheden van personen) staan. Deze gegevens staan op een 'stam blad'. Nu wil ik op een ander blad bij de personen hun werkzaamheden kunnen aanklikken. Tot zover is het gelukt. Echter nu wil ik een formule/vergelijking zodat het niet voor kan komen dat per ongelijk bij 2 mensen dezelfde werkzaamheden staan. Wanneer dit het geval is moet de uitkomst fout zijn. Zo kan ik voorkomen dat ik werkzaamheden dubbel inplan. Dit moet vast niet moeilijk zijn, maar ik kom er niet uit. Wie kan me helpen?

Als bijlage het bestand waar het om gaat. Pietje kan een X aantal werkzaamheden en Klaasje ook enzovoorts. Echter mogen dezelfde werkzaamheden niet voorkomen.
 

Bijlagen

  • Excel test.xlsx
    97,5 KB · Weergaven: 25
Laatst bewerkt:
M.a.w., plaats een voorbeeld bestand zonder wachtwoord.
 
Sorry, ik ben nieuw hier en wist niet dat er op dit bestand ook een WW zit. Dat WW is T41. Weet zo niet hoe ik dat kan verwijderen.
 
nu nog een toelichting:
Echter mogen dezelfde werkzaamheden niet voorkomen.
Geldt dat 1 persoon niet dezelfde werkzaamheden 's ochtends en 's middags mag uitvoeren? Of dat de werkzaamheden per dagdeel maar 1x mogen voorkomen? Mag een kleurtje geven ook al iets meerdere keren voorkomt?

Wachtwoord eraf (of erop) gaat via menu Bestand > Info > Werkmap beveiligen > Versleutelen met wachtwoord
 
Laatst bewerkt:
Bij alle personen mogen alle werkzaamheden maar 1x voorkomen op 1 dagdeel. Niet ieder persoon kan alles, dus het is een heel gepuzzel om iedereen op een post te zetten die die kan en geen post te vergeten. Per dagdeel wordt er gewisseld. Een kleurtje als iets dubel is is prima.
 
Hier een optie. Dubbele waarden (namen, werkzaamheden dagdeel) worden rood.
 

Bijlagen

  • Excel test (AC).xlsx
    91,9 KB · Weergaven: 32
ondanks de gebrekkige informatie die je geeft hier toch een validatiemanier waarmee niet kan dubbel posten.
 

Bijlagen

  • Excel test daf) (1).xlsx
    92,7 KB · Weergaven: 33
Ook leuk emields. Misschien wel zo handig in het gebruik. :thumb:
 
ondanks de gebrekkige informatie die je geeft hier toch een validatiemanier waarmee niet kan dubbel posten.

Ja top dat is wat ik bedoel, er is 1 maar.. persoon Klaaas kan maar een x aantal van die posten uitvoeren. Op het stamblad staan achter zijn naam de posten ingevuld die hij kan. Dit zijn dus weer andere als die Pietje allemaal kan. Is dat ook nog te tackelen?
Het is wel top dat je in 1 ook opslag kan zien welke posten nog niet verdeeld zijn.
 
Hier een optie. Dubbele waarden (namen, werkzaamheden dagdeel) worden rood.

Dit voldoet idd ook, wel lastiger te gebruiken als de oplossing van Emields. Blijkt dus sowieso lastig om een planning te maken voor deze groep mensen die niet alle posten kunnen draaien :)
 
Vanaf kolom L in het stamblad naar rechts. De posten die achter de naam van bijvoorbeeld Pietje zijn ingevuld kan hij. Enzovoorts..
In mijn voorbeeld bestand had ik het al zo geselecteerd dat ik bij Pietje alleen kan kiezen wat hij kan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan