• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel Pivot calculation met bepaalde condities

Status
Niet open voor verdere reacties.

Werkenemr

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 feb 2019
Berichten
3
Goedemorgen,

Ik heb een groot Excel bestand verdeeld met een aantal kolommen (zie vereenvoudigde weergave in bijlage)

Ik wil een berekening doen in de Pivot table. Ik ben bekend met calculated fields maar loop hier in vast.

Waar ik vastloop is het volgende;

Ik wil kolom C met selectie kolom E verminderen met kolom B met selectie kolom D. Zodat hier per product resultaten komen.

Is dit mogelijk zonder de lay out van de tabel te veranderen?

Groeten, en alvast heel erg bedankt!
 

Bijlagen

  • Values.xlsx
    9,1 KB · Weergaven: 31
ik vrees dat dit niet mogelijk is
Code:
=SOMPRODUCT(($C$3:$C$5)*($E$3:$E$5="old"))-SOMPRODUCT(($B$3:$B$5)*($D$3:$D$5="old"))
 
Ik zie geen draaitabel in bijlage.

Klopt, het lukt me niet om de gewenste info in een draaitabel te krijgen, een normale draaitabel lukt wel maar hier ben ik niet naar op zoek. Helpt het je als ik er een draaitabel van maak?
 
Ik zou wel graag een representatief voorbeeldje zien ja, dus een draaitabel met wat onderliggende gegevens (fictief) plus (handmatig) aangegeven wat je als uitkomst verwacht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan