Foutmelding in Word 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

janguido17

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2018
Berichten
28
Hallo,
Ik krijg telkens de volgende melding: De opdracht is niet beschikbaar omdat er een dialoogvenster is geopend. Klik op ok en sluit vervolgens alle geopende dialoogvensters om door te gaan.
Deze melding komt als ik een Word bestand wil openen in de Verkenner van Windows 10 en ook in Total Commander.
Ik heb dit probleem nog nooit gehad ik werk met MS Office 2007 en Windows 10.
Waar kan dit aan liggen?
Graag uw advies hierover?
Met vriendelijke groet,

Jan de Bont
 
Kijk eerst eens of je in Word zelf dat probleem ook hebt. Het maakt voor het werken (en de snelheid) natuurlijk niet uit of je eerst Word start, en dan met <Ctrl>+<o> naar de map met documenten bladert, of dat je vanuit Verkenner naar de map bladert. Bovendien kun je in Word een eerder geopend document met één klik weer opnieuw openen vanuit de Snelstart lijst.
Maar het belangrijkste is natuurlijk: kijken of Word zelf correct werkt, want dan weet je dat het probleem niet daar ligt. Check eventueel ook je Taakbeheer om te kijken of er niet nog ergens een Word versie staat te pruttelen.
 
Word werkt goed, alleen in de Verkenner en Total Commnder krijg ik ook de melding dat er een dialoogvenster is geopend.
Ik kan daar het bestand niet normaal openen zonder die melding alleen moet ik op ok klikken en dan komt Word waar het bestand te zien is.
 
Laatst bewerkt:
En heb je dat ook bij bijvoorbeeld Excel bestanden?
 
Nee in Exel heb ik geen problemen met het openen van een bestand in de Verkenner en Total Commander ook niet.
 
Ik heb deze gevonden maar is mij te ingewikkeld.
 
Die Total Commander kon toch wel eens de boosdoener zijn. Is er een update van geweest?? en lust hij word 2007 niet meer. Word 2007 word al 2 jaar immers niet meer ondersteund door Microsoft.
 
Ik heb dit probleem nog nooit gehad ik werk met MS Office 2007 en Windows 10.
Daar kun je uit concluderen dat er iets gewijzigd is! Is het een update van Windows 10, het securityprogramma of heeft de gebruiker zelf iets binnen Word (macro's, trusted, templates e.d. gewijzigd)? Een antivirusprogramma kun je tijdelijk ook even uitschakelen. Ik weet het niet, maar bij 'nooit gehad' zou ik een herstelpunt gebruiken en kijken wat er dan gebeurd. Ook een systeemkopie kan snel uitkomst bieden!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan