• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraagje over excel / vba

Status
Niet open voor verdere reacties.

showa

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2005
Berichten
127
Na mijn vorige vraag over een bestellijst heb ik een mooi voorbeeld ontvangen.
Nadat ik met deze lijst ben begonnen en enkele wijzigingen heb geprobeerd door te voeren liep ik tegen de volgende punten:

Ik ben met de voorbeeldlijst begonnen, heb enkele zaken iets aangepast en heb nog een paar wensen.
Hopelijk wilt u mij hier nog advies of hulp bij geven.
Mocht er onvoldoende informatie zijn, ik ben een redelijke leek dus advies wordt op prijs gesteld.

Bij het bestellen van opvolgende rijen gaat het goed. Wanneer er bepaalde goederen niet worden besteld gaat het soms goed en soms stopt het kopiëren bij de eerste lege cel.

Wanneer er op de button bestellen wordt gedrukt en er blijkt toch een product van de lijst te moeten vervallen en enkele toevoegen wil dit niet.

Wanneer de bestellijst op blad twee staat zou deze eigenlijk verplicht moeten worden opgeslagen als, zodat daarna weer een blanco blad twee verschijnt.

Tot slot nog de vraag of het mogelijk is om alleen op blad 2 te starten met kolom “basis assortiment”, en dan de sorteervolgorde zo te maken dat er eerst alle basis assortiment op “ja” wordt gesorteerd, en vervolgens de omschrijving van a-z en dit vervolgens met de “nee” en omschrijving van a-z
 

Bijlagen

  • test Helpmij voorbeeld bestellijst 4.xlsm
    29,2 KB · Weergaven: 37
Laatst bewerkt:
Dat had ik gisteren gedaan, maar omdat ik het bericht eerder al had gesloten, en er nu nog helemaal niemand het bericht had gelezen dacht ik dat het niet goed was gegaan en heb ik het opnieuw geplaatst.
Excuus als dit verkeer is.
 
zie voor een mogelijke oplossing in uw ander draadje. En sluit dit draadje af.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan