automatisch binnenhalen van mail werkt ineens niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

lexcellern

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2015
Berichten
130
Ik heb outlook 365 en heb altijd ingesteld: Automatisch verzenden/ontvangen elke 1 minuut, en dit voor alle e-mail accounts.
Ineens werkt dit niet meer, sinds enkele dagen.

Ik moet dus telkens handmatig de mail binnenhalen en dat is onhandig (want nu komt het eerst op mijn mobiel binnen en dan moet ik handmatig al die mail op mijn mobiel telkens verwijderen).
Wat kan er mis zijn?

Het zijn pop3 accounts (en ook dat wil ik zo behouden).
 
Typ bij lampje: groepen
Ga naar: Groepen voor verzenden/ontvangen definieren
Alle accounts aanklikken
Automatisch verzenden/ontvangen: 1 minuut (alleen bovenste)

Op je smartphone heb je IMAP dus emails komen niet op je smartphone maar blijven in je mailbox staan.
In Outlook op je pc heb je POP ingesteld en zal je wel de emails binnenhalen.
Het maakt dus niet uit op welke je eerst kijkt.
 
Dank voor de reactie.

Zoals ik al aangaf heb ik uiteraard dit al ingesteld, staat dus ingesteld conform je meldt: voor alle accounts op 1 minuut.
Dat heeft altijd zo gestaan en heeft ook altijd gewerkt en er is niets aan veranderd, maar sinds kort werkt het dus niet meer.
Ik weet even niet wat je bedoelt met 'alleen bovenste'?

Het feit dat nu de mail als eerste binnenkomt op mijn smartphone staat er even los van. Dat is nu een bijkomend verschijnsel, omdat de pc dus niet automatisch de mail binnenhaalt en deze mijn smartphone binnenkomt alvorens ze door de pc van de server zijn verwijderd. Op mijn smartphone werk ik overigens ook alleen met pop3 accoutn, dus geen imap. Ik heb altijd geleerd dat je nooit moet gaan 'mixen' van pop3 met ipmap binnen 1 e-mailadres.
Maar dit even terzijde, het gaat erom dat de mail op de pc niet automatisch 'ververst.

Ik hoop dat er een oorzaak kan worden gevonden.
 
Oeps, je info zag ik over het hoofd. Met 'alleen bovenste' bedoelde ik dat alleen het bovenste vinkje bij 'online' aangevinkt hoeft te worden.

Het mixen van pop, imap en webmail werkt juist ideaal en geeft geen problemen. Belangrijk bij een emailadres is dat er maximaal 1 pop account wordt gebruikt, dat is dan het email archief. Tegenwoordig wordt er vaak alleen imap gebruikt, in dat geval is de emailserver het archief. Alternatief hierop is dat je pop in Outlook gebrukt en instelt dat er een kopie van de emails op de server moet blijven staan.

Mogelijk heeft dit vinkje invloed (ik denk het niet maar je weet nooit)
Opties > Geavanceerd > Bij verbinding direct verzenden en ontvangen

Of misschien een beschadigde verstuur/ontvang groep:
Oplossing vind je op https://support.microsoft.com/en-gb...utomatically-sent-or-received-at-startup-in-o

Of misschien een Office Snel Herstel uitvoeren:
Ga via start naar Programma's installeren. Klik op Microsoft Office en klik dan op Wijzigen. Kies 'Snel herstellen'.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan