Ik wil Windows installeren kan iemand helpen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben daar niet kapot van. Lukt het niet dan moet je wel betalen. 9,00 en een uur ben je zo kwijt dat is dan 39,00 euro. Maar wat een onzin die 12,- euro per jaar. Nergens goed voor en geldklopperij.
Iedereen die gebruikt maakt van de hulp van onze studenten wordt bij de eerste afspraak lid.
Dan zal ik er nooit gebruik van maken. Dan staat er dat computerproblemen ontzettend vervelend zijn. Dat is lang niet altijd waar. Helpmij.nl lost vrijwel alles op. Zitten de helpers dan moeilijk te doen. Dacht het niet!

Onze studenten lossen alles graag samen met je op.
Als ik betaalde hulp inroep dan moet men mij daar niet voor nodig hebben. Immers waarvoor huur ik dan mensen in? Maar ik weet wel waarom men dit zo schrijft, want als iets niet lukt kan men dit mooi als excuus gebruiken.

Het is beter even naar een plaatselijke computerzaak te gaan en even goed af te spreken wat je wilt en wat de kosten zijn. Laat een bon maken van de opdracht met omschrijving en kosten.
 
Laatst bewerkt:
Sterker nog: Werken met computers moet je stap voor stap leren. Als u met de gegeven links en suggesties niet verder komt of het is te veel in één keer, informeer dan bij welzijnswerk of er in de buurt computercursussen gegeven kunnen worden.

Ik raad aan om een programma te installeren wat alle veranderingen bijhoudt zodat u vanaf het punt waar alles naar wens werkt en goed is ingesteld gewoon bij het opstarten van de computer alles terug kan zetten. Voorbeelden hiervan zijn Rollback Rx Pro en Skanix Illusion.

Bij de computer of het moederbord hoort een handleiding. Daarin staat hoe je in de BIOS of Setup komt. Vaak bij het opstarten meteen F1 of F2 of Esc ingeven en wat herhalend op alle drie drukken maakt niet uit. Onderaan in het eerste scherm moet staan "F1 for Setup" of iets dergelijks. De opstartvolgorde (boot sequence) in het tweede menu, Advanced, moet "Other devices" bovenaan hebben staan en vaak ook nog actief hebben. Dat doe je met de pijltjes toetsen en spatiebalk zoalks aangegeven in het rechter deel van dat scherm. Sla de veranderingen op.

De USB stick moet opstartbaar gemaakt zijn en de Windows bestanden niet nog in de container met bestandsextensie .iso zoals gedownload.

Bedenk hoe de harde schijf moet worden ingedeeld want de installatieprocedure kan deze in meerdere partities indelen. Voor de C: partitie, die er altijd is na formattering en waar Windows moet komen, is 100 tot 200 Gbyte ongeveer het minimum Een moderne computer heeft een schijf van 1.000 Gb. De andere partities heeft u nodig om gegevensverlies te voorkomen en om wat sneller te kunnen werken.

Ja. Windows moet je betalen bij registratie maar zal de eerste dagen gewoon werken. Daarom heb ik aangeraden om eerst te kijken naar de prijs en eventueel de versie van Windows 10 en tegelijk dan het registratienummer te krijgen want bij Microsoft is het registreren heel veel duurder. Als u Internet verbinding heeft dan gaat het registreren trouwens vrijwel automatisch. Vooropgesteld wel, dat u kiest voor een Lokaal Account (dat betekent gewoon met gebruikersnaam inloggen, met of zonder wachtwoord, in plaats van een Microsoft Account wat maar enkele voordelen biedt zoals toegang tot hun app store. Hier bij Advertentiezoeker heb ik mijn Windows gekocht en gedownload: http://www.advertentiezoeker.nl/?q=Windows+10&pc=&strl=0&wg=datum&hrbr=&prv=&as=&pmin=&pmax=&uz=

Dan kost het tussen de 10 en de 20 Euro. Let op klantbeoordelingen, zoals nu ook op Marktplaats en de manier van betalen (geen phishing dus op adressen letten en de meest veilige manier kiezen zoals bankoverschrijving). Vaak geven verkopers nog advies over hoe je Windows op een USB stick zet. Veel plezier.
 
@Breda81

Heb je ander dubbel topic gesloten en het antwoord van @Alfred 2 naar hier verplaatst.



Heren reageerders:

Ik weet niet of dit topic wel serieus is, er komen geen reacties meer van TS. :eek:
 
Natuurlijk is dit topic van TS serieus. Echter voor iemand met een lage en gemiddelde computerkennis is dit geen eenvoudige zaak. Als ik kijk naar het jargon wat hier gebruikt wordt zou ik er zelf één, twee, drie ook niet uitkomen. Vergeet niet dat mensen die hier reageren mogelijk wel een tiental keren een (her)installatie hebben uitgevoerd. Een 100% stappenplan bestaat volgens mij niet, want je komt denk ik telkens andere situaties/problemen tegen.

Maar wie begint er nu te zeggen in het eerste antwoord/post dat het allemaal niet zo eenvoudig is? Dat wil niet zeggen dat de geboden hulp niet adequaat en goed zou zijn. In tegendeel, hier zitten echt wel deskundige mensen op dat gebied.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap de hele discussie niet en we helpen daar de TS ook niet mee.

Nogmaals voor de TS, ga naar een pc-dokter (of schakel die studenten in) maar zelf kom je er gewoon niet uit.

Helpmij.nl lost vrijwel alles op.
Dat denk je, maar als je als vrijwilliger achter je eigen pc zit en iemand geeft summiere info, daarbij amper nog reageert op de antwoorden, plus, ze zien totaal niet wat de vragensteller gedaan heeft of hoe de situatie is, dan is het nog maar de vraag dat het opgelost kan worden.
We hebben geen glazen bol.

Als men niet snapt waar we het over hebben, wordt het niet opgelost en is het advies wat ik hier gegeven heb, de enige oplossing.
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp het heel goed. We helpen TS er niet mee maar waarschijnlijk wel veel anderen. Ik zeg gewoon eerlijk dat mede gezien de vraag van TS in de andere topic een dergelijke vraag niet zo eenvoudig is. 'Hi graag stappenplan...'

Neem me niet kwalijk waarom zeg je dan niet gewoon er bestaat geen 100% stappenplan! Ik heb twee links gegeven en de inhoud is door deskundigen samengesteld en daar kan TS zich in verdiepen of niet. Dat mensen niet meer of snel reageren gebeurd veel vaker.

Dat laatste begrijp ik niet, want waarom zou alles dan opgelost moeten worden? TS zal ongetwijfeld door de berichten wat meer gaan lezen over de materie en zal bewust of onbewust zich meer jargon eigen maken. Hoe zijn wij begonnen?

Mijn handleidingen uit post 23 zijn wel de beste oplossing om wat te leren over installatie en herinstallatie.:thumb:;)
 
Laatst bewerkt:
Hoe zijn wij begonnen?
Ik heb geen idee hoe een ander is begonnen, wat ik wel weet is hoe ik ben begonnen. Ik hoef niet te weten hoe een ander is begonnen (dus nee, je hoeft het niet te vertellen). En dat heel veel mensen zich er niet in verdiepen, omdat het of te moeilijk is, of omdat ze het gewoon niet willen.

Als ik kijk naar mijn man, die heb ik in de 12 jaar dat we met Linux werken, 3 dingen weten aan te leren. Hoe de computer aan en uit gaat, wist hij al en hoe hij mails kan ophalen en lezen ook. ;) Maar nu weet hij hoe de schermbeveiliging eraf kan, hij weet waar hij LO Writer zit en hij weet hoe hij dingen kan opslaan op Dropbox. Maar zich verder inlezen,nee dat kan je vergeten.

Hij zegt zelf, ik heb er niets mee; hij werkt op zijn werk wel met Windows en een computerprogramma's voor de planning maar dat is automatisme geworden. En zo zijn er nog heel veel meer. Die willen dat het werkt en als het niet meer werkt, dan of nieuw of iemand laten komen. Die lezen zich niet in, want het boeit ze niet.

Terug on-topic maar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan