Ik wil Windows installeren kan iemand helpen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Breda81

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2019
Berichten
8
Hallo ik wil graag Windows
Installeren kan iemand helpen
Weet niet hoe.
 
Welkom op het Helpmij forum.

Je vraag geeft onvoldoende informatie om te kunnen beantwoorden.
De eerste vragen: Welke Windows versie? Installeren vanaf dvd, usb, fabriekspartitie, of iets anders? Installeren op welk apparaat?
 
Helpers op dit forum kunnen het niet "op afstand" installeren.
Inmiddels begrijp ik dat het om Windows 10 op een laptop gaat.
Wat is het merk en model van de laptop?
 
We kunnen hoogstens uitleg en advies geven.
Wat is de situatie nu? Heb je al een Windows-licentie en een installatie medium zoals een DVD, ISO of USB?
 
Wat bedoel je precies ik heb er niet zo veel verstand van.

Het beeld staat op zwart

Een vraag als ik een Windows 10 op een usb stick dowload en dan in mijn laptop stoppen gaat dat dan automatisch installeren of hoe Hoe verder
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe heb je hem nu op USB-stick gezet dan? met de Windows media Creation Tool?
Verder hoef je niet steeds een nieuw bericht aan te maken hoor, je kan ook je bericht wijzigen :)
 
Als je mij verteld hoe te werk gaan dan kan ik het zelf proberen.scherm staat op zwart geeft melding :boot device not found. please install an operating system on your hard disk.HARD DISK (3F0).
F2 SYSTEM DIAGNOSTICS.
WAT WIL DAT ZEGGEN DIT MELDING.
 
Wij zijn gelukkig niet doof hoor!
Maar als je dit vertaalt, dan staat er:
Opstartapparaat niet gevonden. Installeer een besturingssysteem op uw harde schijf.
Blijkbaar kijkt hij nu naar een lege harde schijf.

Je zult dus direct na het opstarten in je BIOS-setup scherm moeten aangeven dat je na het opstarten direct vanaf USB wilt opstarten.
Hoe je in het BIOS-setup scherm komt moet je even kijken, maar mogelijk via de genoemde F2 knop. Het verschilt per type computer. Misschien is het via een andere knop in te stellen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waar kan ik Windows gratis douwnloden kan het ook op mobiele telefoon douwnloden en dan overzetten want ik heb geen usb.
 
Je kan het gratis downloaden via de genoemde Windows Media Creator Tool, maar je hebt wel een licentie nodig waarvoor je moet betalen, als je die nog niet hebt. Maar hoe oud is je computer?

Op een mobiele telefoon zal echt niet werken. Dat is een heel ander systeem. Ook al wil je de installatiebestanden opslaan.

Maar wat heb je nu dan al? En kon je wel bij de opstart-volgorde komen?
 
ja, en daar stond niet bij dat je via USb kon opstarten?
Dan kan je via de MediaTool ook een DVD branden. Dat zou wel moeten werken.
 
2017.maar ik kan beter eerst een usb regelen.voordat ik hiermee begin ik ben op setup.
Main-security-advanced-UEFI DRIVERS
 
Windows 10 kan gedownload worden van verkopers en dan krijg je een product code voor "digitale licentie" (vroeger OEM) erbij. Denk even na over of je 32 bits of 64 bits wilt en welke versie. Via www.advertentiezoeker.nl heb je al snel, betrouwbare, verkopers gevonden die Windows laten downloaden voor 1 of 2 tientjes. Windows 10 is te groot geworden voor een DVD dus kijk op welk medium dat Windows past. Op DVD brand je het image bestand .iso met een brand programma (zoals CDBurnerXP) wat dat kan en dan is de DVD opstartbaar. Een opstartbare USB stick maken is misschien een andere procedure.

Lees je even in op https://www.schoonepc.nl/windows10/windows_10_setup_procedure.html dan kom je niet voor verrassingen te staan en je kan de procedure zelf gaan zien op YouTube bijvoorbeeld hier: https://youtu.be/1AmvWJIImGQ

Trouwens: je hebt geen Microsoft account nodig maar een "lokaal account" wanneer die vraag komt. Dan kies je zoals vroeger een gebruikersnaam en klaar.
 
Laatst bewerkt:
Ergens bovenaan vroeg ik het merk en model van de laptop.
Bij veel laptops is er een verborgen gedeelte (partitie) met Windows op de harddisk die je kan terugzetten. Dit heet een factory restore.
Als dit het geval is dan heb je geen usb of dvd of download nodig. Ook heb je dan geen nieuwe licentie nodig. Dit werkt uiteraard alleen als dit gedeelte nog bestaat.
 
Als ik dit allemaal zo lees, is het meest verstandige antwoord niet gegeven. Die ga ik nu geven:

ga naar een pc-dokter bij je in de buurt en laat Windows installeren. Of in ieder geval kijken waarom er geen OS is.
Misschien heeft de laptop altijd wel gewerkt (je geeft ******* weinig info) en nu opeens niet meer.

Ik kan (en ik kan niet spreken over anderen) met deze info gewoon niet veel, ik (of de anderen) kunnen uitleg geven maar daar reageer je ook amper op en ik heb zo het idee dat je het allemaal niet zo snapt.

Dus, doe verstandig en zoek een pc-dokter op in je woonplaats.
 
Dus, doe verstandig en zoek een pc-dokter op in je woonplaats
Of, als je in een dorp woont, de dichtsbijzijnde stad :D Het antwoord van femke kan ik mij helemaal in vinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan