• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Codes werkend maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tae

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2016
Berichten
27
Beste,

Ik heb bijgevoegd een verkleind bestandje welke ik gebruik om de uitkomsten van schoonmaak kwaliteitsmetingen in te noteren.

In de tab metingen staan drie formulieren naast elkaar met hier en daar geconstateerde fouten erin genoteerd. Deze bevindingen worden dan in de tab Rapportage verzameld .
Nu krijg ik alleen de uitkomsten in het eerste formulier van de Rapportage werkend. Kan iemand mij een voorzetje geven hoe ik deze codes kan toepassen in de twee andere formulieren in de tab Rapportage

Groet, Tae
 

Bijlagen

  • meting.xls
    309,5 KB · Weergaven: 32
Het is niet zo dat er twee maal hetzelfde wordt gemaakt. Per jaar worden er meerdere metingen (3x)in dezelfde locatie gedaan, dit om te borgen dat alles volgens afspraak verloopt. Door er nog wat grafieken etc aan vast te koppelen krijg je hiermee een goed beeld waar het goed en minder goed gaat.
 
Zie bijlage: is dit de bedoeling?

Edit: als bonus ook nog een voorbeeldje van hoe het ook kan. Ik heb je uitgebreide en in mijn ogen gebruiksonvriendelijke/foutgevoelige tabellen omgezet in één platte tabel van ca. 20 regels. Middels een draaitabel (en filter) kan je dan supersnel en zonder fouten de gevraagde rapporten maken, waarschijnlijk ook de grafieken e.d. die je noemt. Bekijk maar eens.
 

Bijlagen

  • meting (AC).xls
    275,5 KB · Weergaven: 26
  • meting met draaitabel (AC).xlsx
    14,5 KB · Weergaven: 30
Laatst bewerkt:
AlexCEL

Dit is precies de bedoeling. Maar de bonus is zeker beter, bedankt.
Ik sluit deze topic nog niet af want ik denk dat er van mij nog wel een vervolg vraagje komt op de bonus versie:)
 
Mooi dat het voldoet. M.b.t. de draaitabel: bedenk dat deze erg gemakkelijk aan je wensen is aan te passen door met de velden te slepen. Ik zag dat ik de locatie er niet boven had gezet bijvoorbeeld, maar ook dat kun je zo toevoegen. Of een datum bijvoorbeeld. Het werkt erg gemakkelijk voor data-analyse. Mocht je nog vragen hebben dan horen we het wel weer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan